بازسازی ظروف رستوران |سود 130 درصدی صاحبان رستوران؟

ظروف تفلون در صورت خراشیدگی و آسیب دیدن کیفیت پخت را کاهش می دهند. علاوه بر این، با ترکیب شدن با غذا وارد بدن ما می شوند و از این طریق سلامت ما را به طور جدی تهدید می کنند. بهترین راه حل در این مورد خرید ظرف جدید است. اما انجام این کار با شرایط بد اقتصادی برای همه امکان پذیر نیست. بنابراین می توانند از خدمات نوسازی و تعمیر ظروف بهره مند شوند.

بازسازی ظروف رستوران

رستوران ها به دلیل داشتن ظروف زیاد و تعداد پخت و پز بالا در روز، ظروف نچسب و تفلون آنها زودتر آسیب میبیند و برای سلامتی مشتریانی که در آن رستوران غذا میخورند مضراست و برای پخت و پز هم کار سخت میشود و غذا به ظرف میچسبد.

برای رستوران ها بازسازی ظروف بسیار به صرفه تر از تهیه مجدد تمامی ظروف خراب شده است و بازسازی ظروف رستوران سود بیشتری برای رستوران دار به نسبت تهیه مجدد ظروف دارد.

فرآیند بازسازی ظروف رستوران

این فرآیند برای قابلمه های چدنی و تفلون مشابه است. در این فرآیند تفلون به ظرف چسبانده شده و سپس ظروف 2 تا 3 بار حرارت داده می شود. در مرحله آخر تفلون در دمای 425 درجه به مدت 17 دقیقه گرم می شود. این مرحله در کوره های ریلی انجام می شود. در فرآیند ترمیم، اگر ظروف را در دمای 400 درجه بسوزانند و در نتیجه تفلون قدیمی را از بین ببرند و همانطور که اشاره کردیم به روند ادامه دهند، این روش با روش اصلی تفلون سازی تفاوتی ندارد.

چرا بازسازی ظروف نچسب ضروری است؟

پخت و پز با ظروف تفلون بسیار آسان و لذت بخش است. زیرا زحمات شما به هدر نمی رود و در انتها حداقل از نظر ظاهری غذاهای حرفه ای طبخ خواهید کرد. با بشقاب های تفلون مشکل چسبیدن غذا به ته بشقاب ها و پخش شدن آن را نخواهید داشت. حتی اگر آشپز ماهری نیستید، ظروف تفلون به شما کمک می کند مانند یک حرفه ای آشپزی کنید.

 اما مشکل این ظروف پرطرفدار این است که ته ظروف خراشیده شده و مواد تفلون از بین می رود. در این صورت قطعا کیفیت وعده های غذایی شما مانند قبل نخواهد بود. از طرفی خراشیدن کف ظروف تفلون در حین پخت باعث ترشح مواد سمی می شود که می تواند بر طعم غذا تاثیر نامطلوب بگذارد و همچنین باعث مسمومیت و حالت تهوع شود. علاوه بر این، این فرآیند در دراز مدت تهدیدی برای سلامتی خواهد بود. به همین دلیل ظروف تفلون آسیب دیده یا خط کشی شده نیاز به تعمیر و بازیابی دارند.

بازسازی ظروف رستوران |سود 130 درصدی صاحبان رستوران؟
بازسازی ظروف رستوران |سود 130 درصدی صاحبان رستوران؟

آیا بازسازی ظروف تفلون برای سلامتی مضر است؟

یکی از نکاتی که اغلب مشتریان را متحیر می کند این است که آیا ترمیم و تعمیر ظروف نچسب برای سلامتی مضر است یا خیر؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است در مورد نحوه ساخت ظروف تفلون بیشتر بدانید. پوشش صفحه نچسب که به تفلون معروف است مشتقی از مواد پلیمری است که در دمای حدود 430 درجه سانتیگراد پخته می شود.

بنابراین مشخص است که قدرت حرارتی این ماده بسیار بالا بوده و مقاومت آن در برابر حرارت زیاد بوده و تجزیه نمی شود. اساس فرمول مواد تفلون بر اساس ترکیب پلی تترا فلوئورواتیلن (PTFE) می باشد که در معتبرترین آزمایشگاه های دنیا مورد بررسی قرار گرفته و دارای تاییدیه های مهمی از سازمان های بین المللی می باشد.

به همین دلیل اگر مواد تفلون و نحوه پوشش ظروف مطابق با استانداردهای جهانی باشد، برای سلامتی مضر نخواهد بود. البته امروزه به دلیل مزایای مواد گرانیتی نسبت به مواد تفلون، از مواد گرانیتی برای بازسازی بیشتر ظروف تفلون استفاده می شود.

نکات کلیدی و استانداردهای بازسازی ظروف رستوران

همانطور که گفته شد در صورت بازسازی ظروف مطابق با استانداردها می توان از این ظرف ها برای مدت طولانی استفاده کرد. کارشناسان آروین تفلون با توجه به این مهم اقدام به ترمیم صفحات می کنند و اقدامات مهم انجام شده در این راستا به شرح زیر می باشد.

1. جنس مواد پوشش دهنده

مواد به کار رفته در پوشش ظروف علاوه بر کیفیت و دوام، از نظر حفظ سلامت نیز بسیار مهم است. کارشناسان آروین تفلون از مواد مرغوب استفاده می کنند. یکی از این مواد تفلون است که مقاومت حرارتی بسیار بالاتری دارد، طولانی و سخت است.

2. روش  و نحوه بازسازی ظروف رستوران

نحوه انجام کار عامل بسیار مهم دیگری است که باید با دقت و ماهرانه همراه شود. وقتی تفلون ظروف خراب شد، ابتدا باید تمام چرم قبلی از بشقاب جدا شود. اگر این مرحله به درستی انجام نشود و روکش روی آن اجرا شود، به سادگی ظاهر ناصاف و نامرتبی خواهد داشت. در مقابل، مواد مضر پوسته فاسد شده به مواد گرانیتی جدید نفوذ کرده و باعث ایجاد نقص در پوشش می شود. به همین دلیل نحوه کار و رعایت نکات کلیدی از جمله موارد مهمی است که پیمانکار باید به آن توجه کند.

مراحل بازسازی ظروف رستوران

  1. تمیز کردن روکش تفلون قدیمی

برای برداشتن پوشش قدیمی که معمولاً از چند لایه تشکیل شده است، ظرف ها را در داخل کوره های مخصوص قرار می دهند. با حرارت دادن ظرف در فر، لایه ها به راحتی از ظرف جدا شده و روکش کاملا تمیز می شود. نکته اصلی در نظر گرفتن زمان مناسب برای گرم کردن ظروف با توجه به ضخامت و جنس ظرف است. اگر ظروف برای مدت طولانی گرم شوند، آسیب می بینند. بنابراین تجربه و مهارت در این مرحله بسیار مهم است.

  • قراردادن مواد سندبلاست روی ظروف

پس از بیرون آوردن ظرف از فر، تمام لایه ها برداشته می شود. اما برای انجام این کار به صورت کاملا علمی و اصولی از مواد سندبلاست استفاده می شود. سندبلاست نوعی ماسه است که با ترکیب چند ماده در عملیات آزمایشگاهی تغییرات اساسی در مواد خود ایجاد کرده است. انفجار با فشار بالا روی ظرف تمام لایه ها و لکه های سرسخت را از بین می برد. به این ترتیب فقط فلز خام ظرف باقی می ماند.

  • رنگ آمیزی بدنه بیرونی و پاشیدن لایه گرانیت داخلی

در این مرحله رنگ درخواستی مشتری روی بدنه بیرونی ظرف اعمال می شود. برای فضای داخلی چندین لایه پوشش نچسب با بهترین مواد گرانیتی ایجاد می کنند. عوامل مهمی مانند دقت، زبردست بودن و مواد مرغوب در کیفیت نهایی کار و ماندگاری طولانی مدت ظروف نچسب تاثیر بسزایی دارد.

هزینه بازسازی ظروف رستوران

فاکتوری که در قیمت هر بازسازی ظرف مشخص می شود، قطر دهانه ظروف است. این قیمت بسته به ابعاد ظرف بین 45000 تومان تا 120000 تومان متغیر بوده و بسیار به صرفه است. هزینه بازسازی درب ظروف از 15000 هزار بخش تا 25000 هزار تقسیم می شود.

اغلب اوقات، هزینه تعویض هر پوشش نچسب به گرانیت حتی یک دهم هزینه تعویض آن پوشش نیست. گاهی اوقات ظروف جدید ممکن است کیفیت ظروف قدیمی را نداشته باشند. اگر ترمیم ظروف به درستی انجام شود بهتر از قبل می شود شما می توانید با قیمت تقریبی 450000 تومان سرویس 5 تکه آسیب دیده را بازیابی و مجددا استفاده کنید.

بازسازی ظروف رستوران با آروین تفلون

گروه تفلون آروین یکی از شرکت های پیشرو در زمینه خدمات است که با فعالیت چندین ساله خود در این زمینه تجربیات ارزنده و ارزنده ای را به دست آورده است. این تجربیات به ما آموخته است که برای ارائه خدمات بهتر باید با افراد حرفه ای با مهارت های فنی بالا و احساس تعهد و مسئولیت پذیری بالا همکاری کرد. زیرا برخی از خدمات مانند نوسازی و تعمیر ظروف نچسب به غیر از مسائل مالی مستقیماً به سلامت انسان مربوط می شود و متخصصی که این کار را انجام می دهد باید مهارت و فداکاری بالایی داشته باشد و کار را به درستی و مطابق با قوانین انجام دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *