استفاده از ظروف چدنی و سلامت خانواده ؟

وقتی از چدن به عنوان متریال ظروف آشپزخانه استفاده شد به طور گسترده‌ای مورد استقبال قرار گرفت که همچنان تا به امروز از آن استفاده می‌شود. استفاده از ظروف چدنی سلامت خانواده را تضمین می‌کند که قابلمه، تابه، شیرجوش و … چدنی در آشپزخانه منازل و رستوران‌ها دیده می‌شود. دلایل دیگری هم وجود دارند که باعث می‌شوند تا ظروف چدنی دوست داشتنی باشند و هر روزه بر طرفداران آن افزوده شود که در این متن خواهید خواند.

فواید ظروف چدنی

ظروفی که برای پخت و پز استفاده می‌شوند رابطه مستقیمی با سلامتی انسان دارند از این رو می‌بایست بهترین نوع آن را خریداری و استفاده کرد. کسی که مسئولیت غذا پختن را به عهده دارد در اصل مسئول سلامتی دیگران است بنابراین با انتخاب ظروف مناسب می‌توان سلامت جمع را تضمین کرد. بنابراین استفاده از ظروف چدنی و سلامت خانواده با یکدیگر رابطه تنگاتنگی دارند که در ادامه به فواید استفاده از چدن اشاره خواهد شد:

استفاده از ظروف چدنی و سلامت خانواده ؟
استفاده از ظروف چدنی و سلامت خانواده ؟

نچسب بودن

بعضی از قابلمه‌ یا ماهیتابه‌ها طوری هستند که حین پخت و پز غذا به کف آن می‌چسبد که در نتیجه حرارت زیادی به آن وارد شده و ممکن است بسوزد. چسبیدن غذا به کف ظرف نشان از ناسالم بودن ظروف دارد و همچنین شستشو را هم سخت می‌کند. عدم چسبندگی غذا به ظروف باعث می‌شود که روغن کمتری استفاده شود در نتیجه غذا سالم‌تر خواهد بود.

در خصوص استفاده از ظروف چدنی و سلامت خانواده، خاصیت نچسب بودن یک مزیت به شمار می‌آید که می‌توان با خیال آسوده از چنین ظروفی برای پخت و پز استفاده کرد.

تامین آهن بدن

آهن باعث حفظ انرژی و تقویت سیستم ایمنی می‌شود. بدن هر فردی نیاز به آهن دارد که متاسفانه در جامعه امروزه بعضی از افراد با کمبود و فقر آن مواجه هستند. در استفاده از ظروف چدنی و سلامت خانواده می‌توان به حفظ آهن غذا اشاره کرد اما بهتر است گفته شود نه تنها آهن غذا حفظ شده بلکه هنگام پخت آن را چندین برابر افزایش می‌دهد. کودکان در حال رشد، زنان باردار، نوجوانان، افراد یائسه و … به آهن بیشتری احتیاج دارند که به سادگی با پختن غذا در ظروف چدنی می‌توان آهن ضروروی بدن را تامین کرد.

پخش یکنواخت گرما

همیشه تاکید می‌شود که غذاها باید به طور کامل طبخ و پخته شوند. بارها پیش آمده است که بخشی از غذا کامل پخته شده و بخشی دیگر خام باقی مانده است. ظروف چدنی به طور یکنواخت گرما را به کل ظرف پخش کرده که این امر باعث پخته شدن تمام قسمت‌های مواد غذایی می‌شود. تجربه پخته شدن کامل و مغز پخت شدن را با استفاده از ظروف چدنی و سلامت خانواده را شاهد باشید طوریکه به راحتی یک تکه نان را در آن تست و برشته کرده یا گوشت را در آن تفت دهید.

استفاده از ظروف چدنی و سلامت خانواده ؟
استفاده از ظروف چدنی و سلامت خانواده ؟

عمر طولانی

بعضی از ظروف طوری هستند که عمر کوتاهی داشته و ارزش هزینه کردن برای خرید مجدد یا بازسازی را ندارند. استفاده از ظروف چدنی و سلامت خانواده با یکدیگر در ارتباط هستند طوریکه  عمر طولانی آن مانع از هزینه اضافی شده و می‌توان چندین سال متوالی از قابلمه و تابه چدنی برای پخت و پز استفاده کرد بدون اینکه نگران سلامت اعضای خانواده باشید.

شستشوی آسان

یکی دیگر از دلایل مرتبط بودن استفاده از ظروف چدنی و سلامت خانواده، شستشوی راحت است. ظروفی که به سختی شسته می‌شوند نیاز به سابیدن بیش از حد داشته که به دست و گردن و حتی کمر آسیب وارد می‌کنند. قابلمه، شیرجوش و ماهیتابه‌های چدن به راحتی توسط یک اسکاچ نرم آغشته شده با مایع ظرفشویی شسته و تمیز می‌شوند در نتیجه نیازی به صرف وقت بیش از حد برای شستشوی آن و سابیدن نیست.

استحکام و دوام بالا

در رابطه با استفاده از ظروف چدنی و سلامت خانواده می‌توان به استحکام و دوام بالای چنین ظروفی اشاره کرد. ظروف چدنی نسبتا سنگین بوده که تضمین کننده دوام طول عمر و مقاومت آن است. ظروف چدنی حرارت ناشی از شعله گاز و فر را در خود نگه داشته که این امر باعث گرم ماندن غذا به مدت طولانی می‌شود که اشاره به ظرفیت گرمایی بالای آن دارد.

همیشه توصیه می‌شود اجازه باقی ماندن خط و خش بر کف ظرف را ندهید. اگر کف ظرف چدنی خراشیدگی ظاهر شود به راحتی می‌توان آن را بازسازی کرد که همانند روز اول نو شده و قابل استفاده است که قابلیت چندین سال استفاده مداوم را دارد.

مقرون به صرفه بودن

آخرین مورد اشاره در مبحث استفاده از ظروف چدنی وسلامت خانواده، قیمت آن است که با توجه به کارایی و دوام آن از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است. با صرف هزینه‌ای مناسب می‌توان ظروف چدنی با کیفیت بالا خریداری کرد که آسیبی به سلامتی افراد نرسانده و شما را از خرید سرویس‌های مختلف ظروف پخت و پز بی‌نیاز می‌کند.‌

خرید و بازسازی ظروف چدن

پوشش داخلی ظروف چدن باید با مواد مرغوب و با کیفیت ساخته شده باشد تا سلامت افراد تضمین شود. در خرید ظروف چدنی به اعتبار کارخانه و تولید کننده آن توجه کنید. اگر هم قصد خرید ندارید و می‌خواهید آن را بازسازی کنید، به مرکز معتبر بسپارید تا با رعایت اصول استاندارد ظروف سالم و بهداشتی به شما تحویل دهند. یکی از بهترین مراکز بازسازی ظروف چدنی، آروین تفلون است.

آروین تفلون

با مطالعه این متن به ارتباط استفاده از ظروف چدنی و سلامت خانواده پی بردید. مجموعه آروین تفلون از سال 1375 با در اختیار داشتن ابزارها و دستگاه‌های مدرن توانسته است رتبه اول را میان مشتریان گرامی از نظر خدمات و کیفیت کسب نماید. پرسنل کارآزموده آروین تفلون مهارت بالایی در بازسازی ظروف داشته که می‌توانید با خیالی آسوده ظروف چدنی و سایر ظروف خود مانند مسی، تفلون، گرانیت و … خود را برای تعمیر و نو شدن به این مجموعه بسپارید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن تحویل بگیرید.

راه‌های ارتباطی با آروین تفلون:

  • تلفن همراه: 09212285413 / 09121039813
  • تلفن ثابت: 0293332040
  • واتساپ: 989121039813+
  • اینستاگرام: arvinteflon
  • ایمیل: info@arvinteflon.ir

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *