چگونه جرم قابلمه را از بین ببریم ؟ 5 روش براق کردن انواع قابلمه

قابلمه یکی از ضروری‌ترین وسایل آشپزخانه است که در آن انواع غذاها پخته و حرارت داده می‌شود. همانقدر که از قابلمه استفاده می‌شود احتمال این وجود دارد که پشت آن کثیف و جرم گرفته شود طوریکه نیاز به تمیزکاری اساسی داشته باشد. روش‌های مختلفی برای از بین بردن جرم قابلمه وجود دارد که می‌توانید در خانه آن‌ها را انجام دهید. مسلما هر یک از روش‌هایی که در ادامه به آن اشاره خواهد شد مستلزم وقت و صرف انرژی است که می‌توانید با استفاده از خدمات آروین تفلون به طور کلی ظروف تفلون، چدن، گرانیت و سرامیک را بازسازی کنید.

قابلمه

قابلمه نوعی ظرف در دار است که لبه‌های بلندی داشته و از آن برای پختن غذا مانند برنج، خورشت، سوپ، آش و … استفاده می‌شود. قابلمه‌ها در سایز‌های مختلفی وجود دارند که از نظر قطر و ارتفاع با یکدیگر متفاوت هستند. از نظر جنس نیز قابلمه‌ها در انواع چدن، تفلون، سرامیک، گرانیت، استیل، روحی، مس، سنگ و … وجود دارند که هر کدام از آن‌ها برای پخت نوع خاصی از غذا مناسب هستند. برای اطلاعات بیشتر مطلب قابلمه مناسب برای پخت و پز را چگونه انتخاب کنیم؟‌ را مطالعه کنید. بنابراین قابلمه وسیله‌ای ضروری و پر مصرف بوده که ممکن است پشت آن جرم بگیرد.

از دلایل جرم گرفتن پشت قابلمه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قرار گرفتن روی شعله با درجه حرارت زیاد
  • قرار گرفتن روی شعله بزرگ‌تر از اندازه متناسب
  • قرار گرفتن بر روی حرارت مستقیم و طولانی مدت

از بین بردن جرم قابلمه به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که می‌توانید یک یا چند مورد از آن‌ها را با توجه به در دسترس بودن و مواد و ابزار انتخاب کنید. اگر جرم گرفتگی طوری است که نه تنها بیرون بلکه داخل ظرف را هم در بر گرفته است با استفاده از خدمات بازسازی آروین تفلون خواهید توانست ظروفی کاملا تمیز و سالم تحویل بگیرید.

32434

5 روش از بین بردن جرم قابلمه

در ادامه به 5 روش برای از بین بردن جرم قابلمه اشاره خواهد شد اما به طور کلی اولین کاری که برای تمیز کردن و جرم زدایی باید انجام داد، پاک کردن چربی اضافه پشت قابلمه در قسمت فلزی توسط شستشو و گرفتن اضافه‌ها با دستمال است.

استفاده از سس کچاپ

سس کچاپ شادی فقط برای خوردن باشد اما از آن می‌توان برای برطرف کردن جرم پشت قابلمه استفاده کرد. سس کچاپ را در انواع قابلمه‌ها به جز چدن می‌توان استفاده کرد طوریکه کافی است مقداری از آن را پشت قابلمه ریخته و به کل سطح پخش کنید. بعد از 10 تا 15 دقیقه با اسفنج نرم سس را پاک کرده و ظرف را کامل بشویید. خواهید دید جرم به وجود آمده برطرف شده است.

جوش شیرین

جوش شیرین که از سدیم هیدروژن کربنات (سدیم بی کربنات) ساخته شده است ماده‌ای سفید رنگ بوده که از خاصیت بازی آن به عنوان تمیز کننده طبیعی و از بین برنده جرم استفاده می‌شود. کافی است مقداری از آن را با آب مخلوط کرده تا حالت خمیری پیدا کند و به قابلمه بکشید. چند دقیقه اجازه دهید جوش شیرین روی قابلمه باقی مانده تا بتواند اثر کرده و جرم‌ها را از بین ببرد.

سرکه سفید

سرکه سفید مایعی پر کاربرد است که از آن برای از بین بردن جرم قابلمه استفاده می‌شود. از سرکه سفید برای برق انداختن پشت انواع قابلمه به ویژه تفلون و چدن استفاده می‌شود که کافی است مقداری از آن را روی جرم به وجود آمده ریخته و با اسکاچ یا ابر آن را بکشید، انگار که مایع ظرفشویی به اسکاچ خورده و همانند حالت عادی در حال شستشوی ظروف هستید. خواهید دید که خاصیت اسیدی سرکه قدرت از بین بردن جرم و لکه‌های به وجود آمده را دارد.

آب اکسیژنه

آب اکسیژنه یا هیدروژن پر اکسید یک ماده اکسید کننده قوی بوده که از آن همراه با جوش شیرین می‌توان برای از بین بردن جرم قابلمه کمک گرفت. کافی است به نسبت مناسبی از این دو ماده را با یکدیگر ترکیب کرده تا حالت خمیری به دست آید. با قرار دادن خمیر به دست آمده در پشت قابلمه پس از 10 دقیقه جرم و سوختگی‌های به وجود آمده از بین خواهد رفت و بعد از آن با اسکاچی نرم پشت قابلمه را بشویید.

آبلیمو و فویل

در یک ظرف بزرگ مقداری جوش شیرین، آب، دو تیکه اندازه توپ بدمینتون ورق آلومینیومی و آبلیمو بریزید و ظرف را روی گاز قرار دهید تا به جوش آید. پس از جوش آمدن قسمت فلزی پشت قابلمه را در این محلول قرار داده و 10 دقیقه فرصت دهید در این مواد بماند. در آخر پشت قابلمه را با اسکاچ آغشته به مایع ظرف شویی و سرکه برق بیندازید.

روش‌های مختلفی برای از بین بردن جرم به وجود آمده در پشت قابلمه وجود دارد که بعضی از آن‌ها ریسک کردن دارد. به عنوان مثال از سیم ظرفشویی و صابون می‌توان برای از بین بردن جرم قابلمه استفاده کرد اما بهتر است آن را در جهت شیارها کشید تا خط و خش ایجاد ننماید. چنین روشی برای قابلمه‌های استیل مناسب نیست بلکه می‌بایست از روش های ملایم‌تر مانند جوش شیرین کمک گرفت.

چگونه جرم قابلمه را از بین ببریم ؟ 5 روش براق کردن انواع قابلمه

آروین تفلون

آروین تفلون مجهزترین مرکز بازسازی ظروف است که می‌توانید کلیه ظروف خود را به این مرکز معتبر سپرده تا همانند روز اول سالم و نو تحویل بگیرید. از بین بردن جرم قابلمه به روش‌های مختلفی امکان پذیر است اما گاهی کار از کار گذشته است و با جرم گیری لکه، سوختگی و چربی‌های به وجود آمده از بین نمی‌روند که بهترین راه کمک گرفتن از آروین تفلون است.

تیم آروین تفلون با استفاده از مواد مرغوب و دستگاه‌های پیشرفته به بهترین حالت ظروف شما را اعم از سرامیک، گرانیت، چدن، تفلون و … را بازسازی می‌نماید. همچونین می‌توان ظروف مسی خود را قلع کاری نموده یا اینکه ظروف لعابی را مجدد لعاب کاری کنید.

راه‌های ارتباطی با آروین تفلون جهت سفارش آنلاین:

  • واتساپ: 989121039813+
  • اینستاگرام: arvinteflon
  • ایمیل: info@arvinteflon.ir
  • تلفن همراه: 09212285413 / 09121039813
  • تلفن ثابت: 0293332040

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *