چند قدم ساده تا تعمیر ظروف شیشه ای مثل روز اول

بسیاری از وسایل­های موجود در اطراف ما از جنس شیشه هستند. ظروف شیشه­ای می­توانند کاربردی بوده یا اینکه به عنوان دکور مورد استفاده قرار گیرند. آیا ظرفی شیشه­ای دارید که تر خورده یا شکسته است؟ به‌ جای دور انداختن آن، می‌توانید به راحتی شیشه‌های ترک خورده را با استفاده از چسب تعمیر شیشه بازسازی کنید. تعمیر ظروف شیشه­ای روش خاصی دارد که در این قسمت از مقالات آروین تفلون به زبانی ساده به آن پرداخته­ایم.

تعمیر ظروف شیشه­ای با چسب مخصوص

چسب‌های مخصوص شیشه بدون حلال، غیرسمی، بی‌بو و شفاف هستند که برای تعمیر شیشه‌های ترک‌خورده و بسیاری دیگر از لوازم خانگی مناسب هستند. چسب قطره‌ای برای چسباندن انواع شیشه‌های شکسته که در معرض فشار یا آب و رطوبت قرار نمی‌گیرند مناسب است. اپوکسی و سیلیکون انواع چسب­های شیشه­ای بوده که به دلیل ضد آب بودن و مقاومت بالا در برابر رطوبت هوا برای کارهای بزرگ صنعتی مناسب است.

استفاده از چسب مناسب برای تعمیر ظروف شیشه­ای ترک خورده برای اطمینان از اینکه تعمیر شما برای مدت طولانی دست نخورده باقی می­ماند، مهم است تا بتواند در برابر آب مقاوم بوده و قابل شستشو در ماشین ظرفشویی باشد. به علاوه از آنجایی که شیشه شفاف است، مهم است که چسب شیشه بدون درز و نامرئی بوده و به سرعت و راحت خشک شود. چسب می­تواند در شکاف­های نازک حرکت کرده و یک پیوند قوی ایجاد کند تا جسم شکسته را ترمیم کند.

مراحل تعمیر ظروف شیشه­ای

مرحله 1: قسمتی که باید چسبانده شود را تمیز کنید

منطقه مورد تعمیر باید تمیز، خشک و عاری از گرد و غبار، چربی و هر گونه آلودگی دیگر باشد. بنابراین ابتدا ظرف شیشه­ای را شسته و آن را کامل خشک کنید. این کار بهترین اتصال ممکن را پس از اعمال چسب تضمین می­کند.

چند قدم ساده تا تعمیر ظروف شیشه ای مثل روز اول

چند قدم ساده تا تعمیر ظروف شیشه­ای مثل روز اول

مرحله 2: چسب را روی شیشه شکسته بمالید

با استفاده از نازل ظریف، یک قطره چسب را روی لبه‌های ترک خورده یا قسمت‌هایی از شیشه قرار دهید تا به طور دقیق و تمیز همان قسمت­ها را بچسبانید.

چند قدم ساده تا تعمیر ظروف شیشه­ای مثل روز اول

مرحله 3: تکه­های مختف را به هم فشار دهید

پس از استفاده از چسب، قسمت های شکسته شده را به آرامی فشار دهید تا روی هم بچسبند تا پیوستگی یکدست ایجاد شود.

2344 2

چند قدم ساده تا تعمیر ظروف شیشه­ای مثل روز اول

مرحله 4: فرصت دهید تا چسب خودش را بگیرد

چسب در عرض پنج تا ده ثانیه پس از استفاده خشک می شود. همین چند ثانیه به شما زمان می­دهد تا موقعیت قطعات شکسته را تنظیم کرده تا بتوانید قبل از اینکه به طور ایمن و هیشگی در جای خود ثابت شود، تناسب یکپارچه ایجاد کنید. پس از خشک شدن کامل تکه­های شکسته شده در موقعیت ثابت قرار گرفته­اند.

چند قدم ساده تا تعمیر ظروف شیشه­ای مثل روز اول

مرحله 5: شیشه را تزئین کنید

ظرف شیشه­ای اکنون تعمیر شده است. اگر کار به طور دقیق، با حوصله و تمیز انجام شده باشد این احتمال وجود دارد که هرگز دیگران متوجه شکستگی آن نشوند و در مرحله 4 پایان یابد. در غیر این حالت می­توانید از روش­هایی مانند دکوپاژ کمک بگیرید تا قسمت­های شکسته را هنرمندانه مخفی کنید.

چند قدم ساده تا تعمیر ظروف شیشه­ای مثل روز اول

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *