چگونه قابلمه سوخته را تمیز کنیم | بخوانید تا مریض نشوید

بوی بدی از آشپزخانه می‌آمد. به سمت آشپزخانه رفتم و دیدم غذا سوخته است، به سرعت گاز را خاموش کردم. من ماندم با یک قابلمه سوخته! چه می‌توانستم بکنم؟ قابلمه‌ نازنینم از دست رفته بود. کمی بعد یادم افتاد که قبلا درباره تمیز کردن قابلمه سوخته اطلاعاتی کسب کرده بودم از این رو به سرعت دست به کار شدم. هرچند سوختگی قابلمه تا حدودی برطرف شد اما چون به ظرف آسیب رسیده بود از خدمات آروین تفلون استفاده کردم تا آن را برایم بازسازی کنند. اکنون یک قابلمه کاملا سالم و تمیز دارم که از خدمات تیم آروین تفلون بسیار ممنونم.

داستانی که در بالا خواندید، شرح حادثه واقعی از زبان یکی از مشتریان آروین تفلون بود که با قابلمه سوخته مواجه شده و توانسته به روش خانگی آن را تمیز کند، اما به دلیل آسیب وارد شده به قابلمه ایرادات کاملا برطرف نشده بود. تیم بازسازی آروین تفلون، قابلمه را با استفاده از مواد مخصوص و دستگاه‌های ویژه تعمیر کرده و آن را به شکل روز اول در ‌آورد.

تمیز کردن قابلمه سوخته

قابلمه‌ای که می‌سوزد رنگ آن عوض شده و ظاهر نازیبایی به وجود می‌آورد. از سویی دیگر غذا پختن در آن دلچسب نخواهد بود و چه بسا باعث ورود مواد سمی به غذا شوید که منجر به مسومیت و بیماری می‌شود. قابلمه سوخته به سختی شسته می‌شود بنابراین در این مقاله از آروین تفلون یاد خواهیم گرفت که چگونه سوختگی قابلمه را از بین ببریم.

سرکه و جوش شیرین

برای تمیز کردن قابلمه سوخته می‌توان از سرکه و جوش شیرین استفاده کرد. کافی است مقداری سرکه و آب را با یکدیگر ترکیب کرده و درون قابلمه بریزید. سپس آن را روی شعله گاز گذاشته تا بجوشد. پس از جوش آمدن محلول را دور ریخته و یک قاشق جوش شیرین درون قابلمه که هنوز خیس است بریزید. سپس با اسکاچ کف قابلمه را بکشید تا آثار سوختگی از بین برود. در انتها قابلمه را با مایع ظرفشویی بشویید.

لیموترش

با لیموترش چگونه سوختگی قابلمه را از بین ببریم؟ با توجه به سایز قابلمه تعدادی لیموترش را از وسط ببرید یا آن را به صورت برش چهار قسمتی درآورید. سپس  قابلمه را آب کرده و لیموها را درون آن بیندازید تا همراه با یکدیگر روی اجاق گاز بجوشند. اسید لیموها سوختگی قابلمه را جدا کرده و تنها کافی است در انتها قابلمه را با مایع ظرفشویی و اگر هنوز کمی از آثار سوختگی باقی مانده است با اضافه کردن کمی سرکه به مایع ظرفشویی بشویید.

آب اکسیژنه

آب اکسیژنه یا هیدروژن پر اکسید همانند یک سفید کننده عمل کرده که از آن برای تمیز کردن قابلمه سوخته استفاده می‌شود. به عمق دو تا سه سانتی قابلمه، آب اکسیژنه ریخته و آن را روی شعله قرار دهید تا حدود 10 دقیقه بجوشد و حباب بزند. سپس قابلمه را بشویید، اگر هنوز آثار سوختگی برطرف نشده بود مجدد مراحل را تکرار کنید تا سوختگی‌ها از قابلمه جدا شوند. آب اکسژنه حین جوشیدن بوی بدی دارد که بهتر است پنجره‌ها باز بوده یا اینکه تهویه روشن باشد.

نرم کننده لباس

نرم کننده لباس یکی از مایعات پر کاربرد در هر خانه‌ای است. با نرم کننده لباس چگونه سوختگی‌ها را از بین ببریم؟ ابتدا درون قابلمه سوخته کمی آب ریخته و با قرار دادن آن روی اجاق گاز فرصت دهید تا بجوشد. پس از اتمام جوشیدن شعله را خاموش کرده و بلافاصله یک تا سه قاشق غذاخوری نرم کننده با توجه به سایز قابلمه به آبجوش اضافه کرده و اجازه دهید یک شبانه روز کامل قابلمه در همان وضع باقی بماند. سپس قابلمه را شسته تا آثار سوختگی از بین برود.

چگونه قابلمه سوخته را تمیز کنیم | بخوانید تا مریض نشوید

سس کچاپ

تمیز کردن قابلمه سوخته با سس کچاپ بسیار راحت است. لایه ضخیمی از سس کچاپ روی قابلمه سوخته ریخته و فرصت دهید یک شب در همان حالت باقی بماند. اسید گوجه فرنگی موجود در سس سوختگی‌ها را برطرف می‌کند که پس از گذشت یک شب آن را با اسکاچ نرم آغشته به مایع ظرفشویی محکم بشویید.

نوشابه گازدار

توسط نوشابه گازدار چگونه سوختگی قابلمه را از بین ببریم؟ هنگامی که قابلمه سوخته هنوز داغ است درون آن نوشابه گازدار ریخته طوریکه کف آن را بپوشاند. چند ساعت زمان دهید تا آثار سوختگی برطرف شود. سپس با کاردک نرم سوختگی‌ها را برطرف کرده و قابلمه را بشویید.

فویل آلومینیومی و جوش‌ شیرین

برای تمیز کردن قابلمه سوخته آن را از آب داغ پر و سپس تخلیه کنید. دو قاشق غذاخوری سر پر جوش‌ شیرین درون آن ریخته سپس چند قاشق چای‌خوری آب گرم به قابلمه اضافه کنید تا با جوش‌ شیرین حالت خمیری پیدا کند و بعد با یک‌ تکه فویل مچاله ‌شده به ‌اندازه توپ بدمینتون یا گلف مواد سوخته را به ملایمت لایه‌برداری کنید. به قدری این کار را ادامه دهید تا تمام قسمت‌های سوخته بلند شود. در انتها قابلمه را با آب گرم و مایع ظرفشویی بشویید.

پودر ماشین ظرفشویی | قرص ماشین ظرفشویی

برای تمیز کردن قابلمه سوخته ابتدا آن را با آب گرم بشویید. سپس کف قابلمه کمی پودر یا قرص ماشین ظرفشویی ریخته و روی آن کمی آب جوش بریزید و حدود 10 دقیقه زمان دهید تا شوینده ماشین ظرفشویی اثر لایه برداری خود را آغاز کند. در نهایت مجدد قابلمه را با آب گرم بشویید. البته در این روش ممکن است نیاز به استفاده دو عدد قرص ماشین ظرفشویی بوده یا اینکه پودر زیادی مصرف شود.

آروین تفلون

پاسخ سوال چگونه سوختگی قابلمه را از بین ببریم را یافتیم. گاهی سوختگی به قدری زیاد است که روش‌های برطرف کننده سوختگی جوابگو نبوده که بهتر است از تیم آروین تفلون کمک بگیرید. آروین تفلون با توجه به جنس قابلمه روش‌های مختلفی را برای تعمیر کردن ظروف به کار برده که از مواد مرغوب درجه یک استفاده می‌کند. در بعضی از انواع جنس‌ها می‌توان رنگ بدنه را هم عوض کرد که گویی قابلمه جدید به رنگ متفاوت خریداری شده است. پرسنل کارخانه آروین تفلون واقع در جاده قزلحصار در محیطی کاملا مجهز به روش استاندارد قابلمه و سایر ظروف شما را بازسازی می‌کنند که هزینه آن از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است.

1 دیدگاه

  • خیلی از این راهکارها برای سوختگی معمولی خوبه ولی کافی نیست گاهی اوقات سوختگی و چربی سوخته اونقدر زیاده که فقط با بازسازی مجدد میشه ازبین بره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *