بازسازی تفلون برای چه ظروفی انجام می‌شود؟

تفلون یکی از محبوب‌ترین متریال در ساخت ظروف پخت و پز آشپزخانه است که به هر دلیلی ممکن است آسیب ببیند. بازسازی ظروف تفلون راه حل ایده‌آلی است که برای تعمیر ظروف توصیه می‌شود. آشنایی با دنیای شگفت انگیز تفلون‌ها جالب است که با خواندن آن به سوال بازسازی تفلون برای چه ظروفی انجام می‌شود پاسخ خواهیم داد. با ما در وبسایت پر محتوای آروین تفلون همراه بمانید.

تفلون چیست؟

تقریبا در اواخر دهه شصت و اوایل دهه هفتاد اولین آوازه تفلون در ایران پیچید که اتفاقا طرفداران زیادی پیدا کرد. تفلون نوع خاصی از ظروف آشپزخانه است که اولین چیزی که به چشم می‌آید ظاهر نرم و نسبتا براق آن است. همین ظاهر نرم باعث شده است مواد غذایی درون آن لیز خورده و خاصیت نچسب بودن داشته باشد. عدم چسبندگی از چسبیدن مواد غذایی به یک قسمت از ظرف جلوگیری کرده و مانع از سوختن آن می‌شود. از طرفی دیگر شستشوی راحت به ارمغان آورده که در وقت و زمان صرفه جویی شده و مانع از آسیب به کتف، دست، گردن و کمر می‌شود زیرا نیاز به سابیدن ندارد.

بازسازی تفلون برای چه ظروفی انجام می‌شود؟ هرچند که ظروف تفلون از چند لایه تشکیل شده است اما همانند سایر ظروف نیاز به دقت در نگهداری دارد زیرا لایه محافظ آن حساس بوده و ممکن است آسیب ببیند. بیشترین آسیب وارده به ظروف تفلون ایجاد خط و خش در کف و بدنه آن است که نیاز به بازسازی پیدا می‌کند. به جز خط و خش ممکن است ضربه به تفلون وارد شده یا لب پر شود.

بازسازی تفلون برای چه ظروفی انجام می‌شود؟
بازسازی تفلون برای چه ظروفی انجام می‌شود؟

کدام ظروف تفلون قابلیت بازسازی دارند؟

بازسازی تفلون برای چه ظروفی انجام می‌شود؟ ظروف تفلون برحسب سلیقه و نیاز در شکل، رنگ و ابعاد گوناگونی ساخته شده‌اند. عموما ظروف پخت و پز تفلون به شکل ماهیتابه، قابلمه و شیرجوش دیده می‌شوند که هر کدام کاربردهای مخصوصی دارند. بنابراین در بازسازی تفلون هیچ محدودیتی وجود ندارد یعنی فرقی نمی‌کند که قابلمه باشد، یا به شکل شیرجوش و یا تابه ساخته شده باشد. از طرفی دیگر شکل و شمایل ظرف‌ها از طرف کارخانه سازنده متفاوت بوده که می‌توان همه آن‌ها را در صورت نیاز بازسازی کرد.

علاوه بر موارد نام برده شده رنگ ظروف تفلون هیچ محدودیتی ایجاد نکرده و هر رنگی که داشته باشد به راحتی می‌توان آن را تعمیر کرد. یکی از مزایای بازسازی تفلون‌ها این است که اگر از رنگ آن خسته شده اید می‌توانید به رنگی دیگر سفارش دهید.

نگهداری از تفلون

اکنون که دانستیم بازسازی تفلون برای چه ظروفی انجام می‌شود؟ بهتر است با نحوه نگهداری ظروف تفلونی آشنا شویم تا دیرتر نیاز به بازسازی داشته باشند. نحوه مراقبت از ظروف تفلونی در ادامه آمده است:

  • غذاها را به مدت طولانی در ظروف تفلون نگهداری نکنید
  • ظروفی که پوشش آن‌ها از بین رفته است را استفاده نکنید (حتی با کندن پوشش لایه لایه شده)
  • قبلا از اینکه شعله یا فر را روشن کنید، در ظرف روغن یا ماده غذایی مایع بریزید
  • از شعله گاز متناسب با اندازه قابلمه، تابه یا شیرجوش تفلونی استفاده کنید
  • از کفگیر، ملاقه و قاشق‌های چوبی، سیلیکونی یا تفلونی برای هم زدن غذای داخل ظروف استفاده کنید
  • قابلمه، تابه یا شیرجوش تفلون را با اسکاچ یا اسفنج نرم آغشته به مایع ظرفشویی بشویید
  • ظروف تفلون داغ را به هیچ عنوان در تماس با آب سرد قرار ندهید زیرا باعث وارد شدن شوک به آن می‌شود
  • ظروف تفلونی را داخل فریزر قرار ندهید
  • از شستن ظروف پخت و پز تفلونی با ماشین ظرفشویی خودداری کنید
  • به هیچ عنوان از مواد شوینده قوی مانند پودر، وایتکس، جوهر نمک و … برای شستشوی ظروف تفلون استفاده نکنید
  • تا حد امکان ظروف تفلون را در یکدیگر قرار ندهید و به جای آن یا از استند قابلمه استفاده کرده یا اینکه بین آن‌ها دستمال یا حوله کاغذی قرار دهید.
بازسازی تفلون برای چه ظروفی انجام می‌شود؟
بازسازی تفلون برای چه ظروفی انجام می‌شود؟

بازسازی ظروف با آروین تفلون

خریدن ظروف همیشه اقتصادی و به صرفه نیست پس می‌‌توان نسبت به بازسازی اقدام نمود که به صرفه‌تر بوده و همانند ظرف نو سالم سازی می‌شود. ظروفی که آسیب می‌بینند باید تعمیر شوند تا رسوبات آن وارد غذا نشده و از ظاهر زشت رهایی یابند تا بتوان با دل و جان غذایی خوشمزه در آن پخت. بازسازی ظروف باید در مرکز معتبر انجام شود تا استانداردها رعایت شده و از مواد ویژه با کیفیت در تعمیر استفاده شود که سلامتی افراد استفاده کننده را به خطر نیندازد.

پاسخ بازسازی تفلون برای چه ظروفی انجام می‌شود؟ را یافتیم، پس هر نوع ظرف تفلونی با هر رنگ، سایز و مدلی که دارید با خیال آسوده به آروین تفلون سپرده تا با استفاده از مواد مرغوب و درجه یک ظروف آسیب دیده شما را تعمیر نموده و همانند روز اول زیبا و دوست داشتنی تحویل دهند.

آروین تفلون نه تنها در بازسازی ظروف تفلون تخصص داشته بلکه گرانیت، سرامیک، چدن، مس و … را نیز تعمیر می‌کند که کافی است به صورت آنلاین یا تلفنی سفارش خود را ثبت کرده و از حمل رایگان مجموعه استفاده کنید. راه‌های ارتباطی با معتبرترین و بهترین مرکز تعمیر ظروف در جاده قزلحصار کرج عبارتند از:

  • تلفن همراه: 09212285413 / 09121039813
  • تلفن ثابت: 0293332040
  • واتساپ: 989121039813+
  • اینستاگرام: arvinteflon
  • ایمیل: info@arvinteflon.ir

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *