تعمیر ظروف تفلون با ضمانت |تخفیف ویژه

گروه تفلون آروین یکی از شرکت های پیشرو در زمینه خدمات است که با فعالیت چندین ساله خود در این زمینه تجربیات ارزنده و ارزنده ای را به دست آورده است. این تجربیات به ما آموخته است که برای ارائه خدمات بهتر باید با افراد حرفه ای با مهارت های فنی بالا و احساس تعهد و مسئولیت پذیری بالا همکاری کرد. زیرا برخی از خدمات مانند نوسازی و تعمیر ظروف نچسب به غیر از مسائل مالی مستقیماً به سلامت انسان مربوط می شود و متخصصی که این کار را انجام می دهد باید مهارت و فداکاری بالایی داشته باشد و کار را به درستی و مطابق با قوانین انجام دهد.

کدام ظروفی قابل بازیابی هستند؟

در حال حاضر امکان ترمیم ظروف تفلون، گرانیت، چدن و ​​سرامیک وجود دارد. اما ظروف مسی و لعابی قابل ترمیم نیستند. زیرا ظرفیت حرارتی کم ظروف مسی باعث ذوب آنها در کوره های حرارتی می شود و عملاً امکان ترمیم آنها وجود ندارد. البته لازم به ذکر است که ظروف تفلون، گرانیت، چدن و ​​سرامیک نیز به شرط عدم وجود سوراخ و نازک شدن در بدنه اصلی قابلمه قابل ترمیم و ترمیم هستند. پس به این نکته نیز توجه کنید.

آیا ترمیم و بازسازی ظروف سرطان زا است؟

این سوال افراد زیادی را متحیر کرده است. برخی معتقدند که ترمیم ظروف برای سلامتی انسان مضر است و باعث سرطان می شود. اما در پاسخ به این سوال باید گفت که فرآیند نوسازی با استفاده از مواد اولیه و با کیفیت انجام می شود و در صورت انجام صحیح مراحل، مشکلی برای سلامتی ایجاد نمی کند.

به طور کلی سرطان زایی ظروف به دو عامل بستگی دارد:

1- مواد پوشش:

چند سالی است که پزشکان به ما توصیه می کنند که از خرید ظروف تفلون خودداری کنیم، زیرا مواد آنها سرطان زا هستند، حتی اگر می خواهیم از آن برای ترمیم و ترمیم پوشش تفلون استفاده کنیم.

مواد گرانیتی به دلیل چسبندگی و مقاومت حرارتی بالا به هیچ وجه از سطح ظروف جدا نمی شوند. اگر مقاومت حرارتی مواد تفلون بسیار کمتر باشد و در غذاهایی که نیاز به پخت طولانی دارند، مقاومت خود را از دست داده و با غذا مخلوط می شود.

حتی اگر 1% از مواد گرانیتی از سطح بشقاب خارج شده و با غذا مخلوط شود، باز هم به سلامت شما آسیبی نمی رساند. برخلاف تفلون، مواد گرانیتی یکبار مصرف هستند. بشقاب های تفلون چند سالی است که به دلیل سرطان زا بودن محبوبیت خود را در دنیا از دست داده اند.

2- نحوه بازیابی ظروف:

یکی از مهمترین مراحل بازسازی ظروف نچسب با روکش گرانیتی، پاکسازی روکش های قبلی می باشد. در مراحل ترمیم باید دقت شود که لایه قبلی گلدان کاملا جدا شود تا کوچکترین اثری از مواد قبلی روی آن  باقی نماند. و برای انجام کامل این کار باید از کوره های حرارتی و سندبلاست استفاده کرد و سپس روکش های گرانیتی روی آن ها قرار داد.

در صورت عدم رعایت اصول استاندارد و حرفه ای برای نوسازی ظروف، لایه های تفلون جدا شده و در دستگاه گوارش تجمع می یابد. اگر ظروف تفلون مستقیماً روی اجاق قرار می گیرند و روغن و غذا در آنها ریخته نمی شود و دما به 120 درجه می رسد و دود خارج می شود، نباید از آن ظرف استفاده کنید.

متأسفانه برخی از کارگاه های غیر مجاز به جای این فرآیند از برس استفاده می کنند که قادر به تمیزکردن پوشش قبلی نیست و مقداری از مواد قبلی در قابلمه باقی می ماند که در آینده باعث ایجاد بیماری می شود.

راه حلی برای جلوگیری از مشکلات احتمالی پس از تجدید ظروف

از آنجایی که کارخانه ترمیم ظروف اروین تفلون دارای تیمی کاملا مجرب در این زمینه می باشد، می توانید تعمیر ظروف خود را بدون نگرانی از سرطان زا بودن ظروف یا تهدیدی برای سلامتی خود به ما بسپارید. و در مورد آن نگران نباشید.

تعمیر ظروف تفلون با ضمانت |تخفیف ویژه
تعمیر ظروف تفلون با ضمانت |تخفیف ویژه

مضرات ظروف تفلون

یکی از بزرگترین معایب ظروف تفلون این است که برای پخت طولانی مدت مناسب نیستند و در صورت گرم شدن بیش از حد گازهای سمی تولید می کنند که حالت تهوع ایجاد می کند.

متاسفانه تولید تفلون با ناخالصی کم هزینه و زمان زیادی را می طلبد و برای بسیاری از تولیدکنندگان مقرون به صرفه نیست. به خصوص اگر قرار باشد از آن تفلون برای بازسازی ظروف استفاده کنند. بسیاری از کارگاه های کمتر معتبر حتی از تفلون بازیافتی برای ترمیم استفاده می کنند و به دلیل هزینه کمی که دریافت می کنند محبوبیت بیشتری دارند.

چرا تعمیر ظروف تفلون مهم است؟

بشقاب های تفلون به دلیل خطرات سلامتی دیگر مورد پسند مردم نیست. به خصوص اگر سطح آسیب دیده باشد. از طرفی ممکن است یک یا چند سرویس تفلون در خانه خود داشته باشید که هزینه زیادی برای آن پرداخت کنید. بنابراین برای صرفه جویی در هزینه ها بهتر است به دنبال ترمیم این ظروف و تبدیل آنها به سنگ گرانیت باشید. با نوسازی صفحات تفلون و گرانیت ساختن پوشش داخلی این صفحات می توانید از این صفحات استفاده مجدد کرده و از اثرات  غیر بهداشتی صفحات تفلون در امان باشید.

مراحل تعمیر و نوسازی ظروف  در مجموعه  آروین تفلون

چگونه، با چه روشی و با چه تجهیزاتی ظروف ترمیم می شوند بسیار مهم است. زیرا اگر این مراحل اولیه و استاندارد نباشند می توانند اثرات جبران ناپذیری بر سلامتی شما بگذارند. به عنوان مثال اگر مواد تفلون روی بشقاب که قصد بازسازی و تبدیل آن به گرانیت را دارید با دستگاه های صحیح و مجهز خراشیده نشود ممکن است در هنگام گرم شدن بشقاب این مواد وارد غذای شما شده و سلامت شما را به خطر بیندازند این مواد سرطان زا هستند.

چهار مرحله از فرآیند نوسازی ظروف که به صورت کاملا اصولی انجام می شود را در زیر توضیح داده ایم:

1- با تفکیک و طبقه بندی ظروف بر اساس نوع آنها، مرحله تجدید ظروف آغاز می شود.

معمولا مراکز ترمیم انواع ظروف را از افراد مختلف دریافت می کنند. از آنجایی که می توان گفت تمامی ظروف آسیب دیده توسط هر ماده و فلزی (روی، سرامیک، گرانیت، تفلون، چدن و ​​…) قابل ترمیم هستند، اولین مرحله ترمیم، دسته بندی و جداسازی ظروف بر اساس نوع آنهاست. ظروف برای نوسازی ابتدا وارد کوره های حرارتی می شوند و از آنجایی که ظرفیت حرارتی انواع ظروف با یکدیگر متفاوت است، بر اساس انواع ظروف  دسته بندی شده و آماده ارسال به کوره می شوند.

۲- قرار دادن ظروف در فرهای حرارتی

پس از جدا کردن ظروف تفلون از سایر ظروف، آنها را روی چرخ های بزرگ قرار می دهیم و وارد فر حرارتی می شویم. با توجه به وسعت کارگاه، این چرخ ها می توانند تا هزار قابلمه را در خود جای دهند. سپس این چرخ‌ها را که قابلمه‌های تفلون روی آن‌ها قرار می‌دهند، داخل فر می‌گذاریم. حرارت دادن ظروف لایه های تفلون قبلی را نرم می کند تا در مرحله بعد راحت تر آن ها را از سطح بشقاب جدا کنیم. نکته مهم این است که حتی کوچکترین اثری از مواد تفلون روی ظرف باقی نمی ماند. علاوه بر این، رنگ بیرونی ظروف باید به طور کامل حذف شود و آماده رنگ آمیزی مجدد شود.

3- کلسیفیکاسیون مواد قبلی باقیمانده روی سطوح در حین نوسازی ظروف

در این مرحله از شستن ظروف، تفلون باقی مانده روی سطح ظروف پس از قرار گرفتن ظروف در معرض حرارت، راحت تر تمیز می شود. ما برای این فرآیند از انفجار هوا با فشار بالا استفاده می کنیم. سندبلاست نوعی خاک با ترکیبات خاص است که ماده اصلی آن سیلیس است.

برای کاهش هزینه ها در کارگاه های غیر استاندارد و ناشناخته البته چون دستگاه مجهزی وجود ندارد این کار را انجام نمی دهند و با برس تمیزکاری تفلون انجام می دهند که هرگز سندبلاست نمی کند و نظافت کامل انجام نمی شود. خطراتی که در آینده به سلامتی شما آسیب می رساند در کارگاه ما این فرآیند حتی در بیرون و زیر ظروف شما نیز انجام می شود.

4- پاشش گرانیت و رنگ

در این مرحله که آخرین مرحله ترمیم صفحات می باشد، صفحات آماده گرانیت پاشی و رنگ آمیزی می باشند. گرانیت را به مقدار لازم به وسیله ابزار دقیق روی سطح داخلی ظرف پهن می کنند و سپس صیقل داده و نچسب می کنند. سپس قسمت بیرونی ظرف بنا به درخواست مشتری مجددا رنگ آمیزی می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *