چرا باید ظروف آشپزخانه به ویژه تفلون را بازسازی کنیم؟

بازسازی ظروف تفلون راه حلی مناسب برای بازیابی سرویس تابه های قدیمی است که به دلیل از بین رفتن مواد تفلون داخلی دیگر قابل استفاده نیستند. با این روش می توانید بدون صرف هزینه زیاد و گاهی اوقات بدون نیاز به خرید قابلمه های جدید که کیفیت چندان بالایی ندارند، از ظروف قدیمی و با کیفیت خود برای سالیان متمادی استفاده کنید. آروین تفلون خدمات تعمیر ظروف تفلون را توسط گروهی از متخصصان مجرب برای ارائه خدمات اقتصادی و مقرون به صرفه ارائه می دهد.

چرا باید ظروف آشپزخانه به ویژه تفلون را بازسازی کنیم؟
چرا باید ظروف آشپزخانه به ویژه تفلون را بازسازی کنیم؟ + 7 نکته مهم

چرا تعمیر و ترمیم ظروف نچسب ضروری است؟

پخت و پز با ظروف تفلون بسیار آسان و لذت بخش است. زیرا   زحمات شما به هدر نمی رود و در انتها حداقل از نظر ظاهری غذاهای حرفه ای طبخ خواهید کرد. با ظروف های تفلون مشکل چسبیدن غذا به ته ظروف و پخش شدن آن را نخواهید داشت. حتی اگر آشپز ماهری نیستید، ظروف تفلون به شما کمک می کند مانند یک حرفه ای آشپزی کنید.

 اما مشکل این ظروف پرطرفدار این است که ته ظروف خراشیده شده و مواد تفلون از بین می رود. در این صورت قطعا کیفیت وعده های غذایی شما مانند قبل نخواهد بود. از طرفی خراشیدن کف ظروف تفلون در حین پخت باعث ورود مواد سمی می شود که می تواند بر طعم غذا تاثیر نامطلوب بگذارد و همچنین باعث مسمومیت و حالت تهوع شود. علاوه بر این، این فرآیند در دراز مدت تهدیدی برای سلامتی خواهد بود. به همین دلیل ظروف تفلون آسیب دیده یا خراشیده شده نیاز به تعمیر و بازیابی دارند.

آیا تجدید ظروف تفلون برای سلامتی مضر است؟

یکی از نکاتی که اغلب مشتریان را به آن اهمیت میدهند این است که آیا ترمیم و تعمیر ظروف نچسب برای سلامتی مضر است یا خیر؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است در مورد نحوه ساخت ظروف تفلون بیشتر بدانید. پوشش نچسب که به تفلون معروف است مشتقی از مواد پلیمری است که در دمای حدود 430 درجه سانتیگراد و پخته می شود. بنابراین مشخص است که قدرت حرارتی این ماده بسیار بالا بوده و مقاومت آن در برابر حرارت زیاد بوده و تجزیه نمی شود.

اساس فرمول مواد تفلون بر اساس ترکیب پلی تترا فلوئورواتیلن (PTFE) می باشد که در معتبرترین آزمایشگاه های دنیا مورد بررسی قرار گرفته و دارای تاییدیه های مهمی از سازمان های بین المللی می باشد. به همین دلیل اگر مواد تفلون و نحوه پوشش ظروف مطابق با استانداردهای جهانی باشد، برای سلامتی مضر نخواهد بود. البته امروزه به دلیل مزایای مواد گرانیتی نسبت به مواد تفلون، از مواد گرانیتی برای بازسازی بیشتر ظروف تفلون استفاده می شود.

نکات کلیدی و استانداردهای بازسازی ظروف نچسب

همانطور که گفته شد در صورت بازسازی ظروف مطابق با استانداردها می توان از این ظرزوف برای مدت طولانی استفاده کرد. کارشناسان ما با توجه به این مهم اقدام به ترمیم و بازسازی می کنند و اقدامات مهم انجام شده در این راستا به شرح زیر می باشد.

1. مواد پوششی روی تفلون

مواد به کار رفته در پوشش ظروف علاوه بر کیفیت و دوام، از نظر حفظ سلامت نیز بسیار مهم است. کارشناسان ما  از مواد مرغوب استفاده می کنند. یکی از این مواد گرانیت است که مقاومت حرارتی بسیار بالاتری نسبت به تفلون دارد و در پخت طولانی و باکیفیت آسیب نمی بیند.

2. روش بازسازی و ترمیم سرویس قابلمه و تابه

نحوه انجام کار عامل بسیار مهم دیگری است که باید با دقت و ماهرانه همراه شود. وقتی تفلون ظروف خراب شد، ابتدا باید تمام پوسته  قبلی از ظروف جدا شود. اگر این مرحله به درستی انجام نشود و روکش روی آن اجرا شود، به سادگی ظاهر صاف و مرتبی نخواهد داشت. در مقابل، مواد مضر پوسته فاسد شده به مواد گرانیتی جدید نفوذ کرده و باعث ایجاد نقص در پوشش می شود. به همین دلیل نحوه کار و رعایت نکات کلیدی از جمله موارد مهمی است که پیمانکار باید به آن توجه کند.

مرحله اول: تمیز کردن روکش تفلون قدیمی

برای برداشتن پوشش قدیمی که معمولاً از چند لایه تشکیل شده است، ظروف را در داخل کوره های مخصوص قرار می دهند. با حرارت دادن ظرف در کوره، لایه ها به راحتی از ظرف جدا شده و روکش کاملا تمیز می شود. نکته اصلی در نظر گرفتن زمان مناسب برای گرم کردن ظروف با توجه به ضخامت و جنس ظرف است. اگر ظروف برای مدت طولانی گرم شوند، آسیب می بینند. بنابراین تجربه و مهارت در این مرحله بسیار مهم است.

مرحله دوم: پاشیدن ماده سندبلاست به ظروف

پس از بیرون آوردن ظرف از کوره، تمام لایه ها برداشته می شود. اما برای انجام این کار به صورت کاملا علمی و اصولی از مواد ساینده استفاده می شود. سندبلاست نوعی عملیات پاشش است که با ترکیب یک یا چند ماده همراه با فشار هوا سطح کار را ساییده و تمیز میکند . پاشش با فشار بالا روی ظرف تمام لایه ها و لکه های سرسخت را از بین می برد. به این ترتیب فقط فلز خام ظرف باقی می ماند.

مرحله سوم: رنگ آمیزی بدنه بیرونی و پاشیدن لایه گرانیت داخلی

در این مرحله رنگ درخواستی مشتری روی بدنه بیرونی ظرف اعمال می شود. برای فضای داخلی چندین لایه پوشش نچسب با بهترین مواد گرانیتی ایجاد می کنند. عوامل مهمی مانند دقت، مهارت و مواد مرغوب در کیفیت نهایی کار و ماندگاری طولانی مدت ظروف نچسب تاثیر بسزایی دارد.

7 نکته مهم برای استفاده بهینه از ظروف بازسازی شده

رعایت چند نکته ساده می تواند در طول عمر ظروف نچسب بسیار موثر باشد. فرقی نمی کند ظروف شما نو باشند یا تعمیر شده. برای اینکه پوشش نچسب قابلمه و تابه کمتر آسیب ببیند توجه به نکات زیر مفید است.

  • هنگام آشپزی از قاشق چوبی استفاده کنید.
  • از شوک حرارتی با ظروف نچسب خودداری کنید و این ظروف را هنگامی که بسیار گرم هستند بلافاصله در معرض آب سرد قرار ندهید.
  • ظرف خالی را برای مدت طولانی مستقیماً روی اجاق گاز قرار ندهید.
  • از پختن برخی غذاها در ظروف نچسب خودداری کنید. مثلا سرخ کردن آرد بدون روغن در ظروف نچسب توصیه نمی شود.
  • برای شستن ظروف نچسب از مواد شوینده خیلی قوی وپودری ساینده استفاده نکنید.
  • از استفاده از مواد قوی مانند سرکه و جوش شیرین برای شستشو خودداری کنید.
  • اگر غذای شما سوخته و محتویات آن به بشقاب چسبیده است، از قاشق فلزی یا چاقو برای خارج کردن آن استفاده نکنید. ظرف را با آب گرم خیس کنید و اجازه دهید ماده چسبنده در آب حل  یا نرم شود و از ظرف جداگردد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *