بازسازی گرانیتی | گارانتی و سفارش آنلاین

گرانیت نوع بسیار دوست داشتنی از ظروف است که از آن برای پخت و پز در آشپرخانه‌های منازل و حتی رستوارن‌ها استفاده می‌شود. قابلمه‌های گرانیتی به قدری محبوب هستند که با خرید یکی از آن‌ها تمایل به داشتن سرویس گرانیتی خواهید شد. ممکن است در اثر استفاده اشتباه یا برخورد ضربه و در گذر زمان ظروف گرانیتی کهنه شده و نیاز به تعمیر داشته باشند. بازسازی ظروف گرانیتی یکی از راه‌های بسیار ساده برای نو شدن و قابلیت استفاده مجدد است که در این مقاله با بازسازی گرانیتی آشنا خواهیم شد.

ظروف گرانیت چیست؟

قابلمه گرانیتی، ماهیتابه گرانیتی، شیرجوش گرانیتی و … کلمات آشنایی هستند که بارها شنیده‌ایم. گرانیت متریال محبوبی است که از آن برای ساخت ظروف پخت و پز آشپزخانه استفاده می‌شود. ظروف پخت و پز گرانیتی ادغام شده و ترکیبی از مزایای تفلون و سرامیک هستند که نخستین لایه آن تفلون (PTFE) بوده و دانه‌های رنگی آن از جنس سرامیک است. کف قابلمه سرامیک روی ظرفی از جنس آلومینیوم خالص یا آلیاژی قرار می‌گیرد. در اصل قابلمه، تابه و شیرجوش گرانیتی ترکیبی از تفلون، سرامیک و آلومینیوم بوده که کنار هم بهترین ظرف را برای پخت و پز می‌سازند.

قابلمه‌های گرانیتی و امثال آن نچسب بوده که باعث می‌شوند پخت و پز آسان‌تر انجام شود در نتیجه لذت آشپزی در آن بیشتر می‌شود. از سویی دیگر شستن چنین ظروفی آسان بوده طوریکه کافی است از یک اسکاچ یا اسفنج نرم آغشته به مایع ظرفشویی برای شستشوی آن استفاده شود.

بازسازی گرانیتی | گارانتی و سفارش آنلاین
بازسازی گرانیتی | گارانتی و سفارش آنلاین

خرید یا بازسازی ظروف؟

به طور کلی هر نوع ظرفی که داشته باشید، نیازمند مراقبت  نگهداری است. حتی با مراقبت‌های زیاد باز هم ممکن است ظروف پخت و پز آسیب ببینند. خط و خش‌های ایجاد شده در کف قابلمه، تابه، شیرجوش و … به هیچ عنوان جالب نیستند زیرا رسوبات به غذا نفوذ کرده و باعث بروز انواع بیماری‌ها می‌شوند.

خرید ظروف جدید می‌تواند حس خوبی داشته باشد اما همیشه راه حل جالبی نیست. زیرا با خرید ظروف متعدد برای هر یک از آن‌ها نیاز به فضایی جدید است و باید هزینه زیادی پرداخت کرد. ظروف دیگری هستند که اساسا سالم بوده اما ظاهر آن آسیب دیده است. با ابازسازی کردن همان ظروف با هزینه‌ای کمتر سالم و نو شده و می‌توان به راحتی روز اول از آن استفاده کرد.

نحوه بازسازی ظروف

یکی از مزایای ظروف گرانیتی این است که می‌توان آن را بازسازی و مرمت کرد طوریکه همانند روز اول نو و قابل استفاده می‌شوند. بازسازی کردن ظروف مراحل و روش ویژه دارد که توسط مراکز بازسازی کننده انجام می‌شود. قدم به قدم بازسازی ظروف گرانیتی در ادامه آمده است:

  1. ظروف گرانیتی برای بازسازی بر اساس ضخامت و نوع از یکدیگر تفکیک می‌شوند
  2. ظروف به کوره‌های حرارتی وارد می‌شوند تا لایه‌های قبلی نرم شده و بتوان آن‌ها را از ظرف جدا کرد طوریکه کوچکترین اثری از آن باقی نماند
  3. رنگ خارجی ظروف باید کاملا از بین رفته تا بتوان روی آن رنگ پاشی کرد
  4. توسط هوای پر فشار پاشش سندبلاست انجام می‌شود تا ضایعات باقی مانده بر روی قسمت رویی و زیرین ظرف به صورت عمقی پاکسازی شوند
  5. به مقدار لازم داخل ظرف گرانیت پاشیده می‌شود و سپس صیقل داده شده تا خاصیت نچسب بودن پیدا کند
  6. قسمت خارجی ظرف مطابق سلیقه و درخواست مشتری رنگ پاشی می‌شود

بازسازی گرانیت فرایندی زمانبر است که باید برای حفظ سلامتی و بالا رفتن کیفیت کار با دقت انجام شود به همین دلیل بهتر است مراکز بازسازی کننده معتبر مراجعه کنید. مراکزی که کار را به صورت اصولی انجام می‌دهند به صورت دقیق و مرحله به مرحله فرایند کار را انجام داده که در آینده هنگام استفاده از ظروف ضرری به سلامت انسان نرسد تا اعتبار خود را زیر سوال نبرند.

نگهداری از ظروف گرانیتی

ظروف گرانیتی به قدری دوست داشتنی هستند که هنگامی که نیاز به تعمیر پیدا می‌کنند صحنه زشت و ناراحت کننده‌ای به وجود می‌آید. برای اینکه کمتر و دیرتر نیاز به بازسازی ظروف گرانیتی داشته باشید، نکاتی گفته خواهد شد که مفید هستند، از جمله:

  • از قاشق، کفگیر و ملاقه سیلیکونی یا چوبی برای هم زدن غذا استفاده کنید
  • به هیچ عنوان از مواد شوینده قوی نظیر جوهر نمک، وایتکس و … برای شستشوی آن استفاده نکنید
  • برای جلوگیری از پریدن لعاب و خط و خش افتادن از قرار دادن چندین قابلمه، تابه و … گرانیتی روی هم خودداری کرده و در صورت اجبار بین آن‌ها دستمال یا حوله کاغذی قرار دهید.
  • بعد از شستشو، قابلمه، تابه، شیرجوش و … گرانیتی را خشک کنید.
  • هنگامی که ظرف خالی است از گذاشتن آن روی شعله گاز خودداری کنید.
  • اگر دسته ظروف پخت و پز گرانیتی از جنس باکالیت نسوز نیستند از گذاشتن آن درون مایکروویو، فر یا روی شعله مستقیم گاز خودداری کنید.
بازسازی گرانیتی | گارانتی و سفارش آنلاین
بازسازی گرانیتی | گارانتی و سفارش آنلاین

بازسازی ظروف را به کجا بسپاریم؟

مجموعه آروین تفلون مفتخر بوده که به عنوان بهترین مرکز بازسازی ظروف شناخته شده است. بازسازی گرانیت و سایر ظروف خود مانند مس، چدن، سرامیک و … را به آروین تفلون بسپارید که توسط کادری مجرب و با استفاده از مواد مرغوب و درجه یک ظروف آسیب دیده شما را همانند روز اول نو و سالم تحویل می‌دهد.

تمام کارهای ارائه شده توسط آروین تفلون با گارانتی بوده که از طریق سفارش آنلاین می‌توانید تقاضا کنید که ظروف شما را مورد بازسازی و تعمیر قرار دهند. در کمترین زمان ممکن و با صرف هزینه مناسب صاحب ظروف سالم و زیبا شوید. راه‌های ارتباطی با آروین تفلون:

  • تلفن همراه: 09212285413 _ 09121039813
  • تلفن ثابت: 0293332040
  • واتساپ: 989121039813+
  • اینستاگرام: arvinteflon
  • ایمیل: info@arvinteflon.ir
  • آدرس: کرج، جاده قزلحصار، جنب مبل آبنوس، خیابان طالقانی، پلاک 112

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *