جنس روکش ظروف تفلون چیست ؟ |سفارش تعمیر تفلون

ظروف تفلونی به دلیل انتقال سریع حرارت، مقاومت در برابر ضربه و نچسب بودن سالیان سال است که عصای دست آشپزها محسوب می‌شود. تفلون وزن پایین داشته و سبک است که جزو ظروف خوش دست به شمار می‌رود. جنس روکش ظروف تفلون چیست؟ جنس ظروف تفلون طوری است که باید مراقب بود تا خراشیده نشود زیرا در غیر این صورت خاصیت خود را از دست داده و نیاز به بازسازی پیدا می‌کند.

ظروف تفلون

بعضی‌ از قالب کیک و شیرینی، قالب پیتزاپز، قابلمه پلوپز، قابلمه، ماهیتابه، شیرجوش و … معمولا از جنس تفلون هستند. تفلون همانند یک روکش ظرف را پوشانده است که لایه‌ای محافظ اما حساس به شمار می‌آید. گاهی سطح ظروف تفلون به دلیل برخورد مداوم با سیم ظرفشویی، اسکاچ زبر، قاشق، ملاقه و کفگیر‌های فلزی خراش برداشته و باعث به هم خوردن ظاهر ظرف می‌شود طوریکه کف آن خط و خش به وجود می‌آید. در این مواقع می‌توان با استفاده از خدمات مراکز تعمیر و بازسازی ظروف اقدام به ترمیم پوشش نمود که نسبت به خرید مجدد به صرفه‌تر است.

جنس روکش ظروف تفلون چیست ؟ |سفارش تعمیر تفلون
جنس روکش ظروف تفلون چیست ؟ |سفارش تعمیر تفلون

جنس روکش ظروف تفلون چیست؟

تا چند سال پیش برخی باور داشتند که ظروف تفلونی سرطان‌زا بوده و بدون اینکه اطلاعات کافی کسب کنند آن را به فرد دیگری انتقال می‌دادند. حقیقت این است که قابلمه و تابه‌های تفلونی با جنس آلومینیوم تولید شده و روکش داخلی (پوشش) آن‌ها به منظور نچسب بودن و کیفیت بهتر از جنس تفلون است که با علامت اختصاری PTFE (پلی تترا فلوئورو اتیلن) نشان داده می‌شود.

پلی تترا فلوئورو اتیلن یا تفلون PTFE یک ماده پلیمری بسپاری است که از ضریب اصطکاک پایینی برخوردار بوده و از آن در ظروف نچسب استفاده می‌شود. پلی تترا فلوئورو اتیلن بیشتر با نام تجاری تفلون شناخته شده است.   تفلون وزنی سبک با ساختار محکمی داشته که دارای خاصیت شیمیایی خنثی یا بی اثر با اکثر مواد شیمیایی صنعتی است و در برابر حرارت‌های بالا یا حتی سرما مقاوم است. است. روکش تفلون در ظروف پخت و پز لایه‌ای بسیار محافظ بوده که اجازه نفوذ ذرات سمی را به غذا نمی‌دهد. 

مقاومت تفلون در برابر واکنش و حرارت تا زمانی وجود دارد که ظروف تفلون پایه و اساس خود را حفظ کرده باشد و دچار صدمه یا خراشیدگی نشده باشد. با کوچکترین خراش و یا صدمه بافت اولیه ظروف تفلون از هم پاشیده و باعث خواهد شد مواد غذایی و شیمیایی به راحتی با مواد سازنده تفلون ترکیب شده و واکنش‌های شیمیایی به وقوع بپیوندد. کادمیم مورد استفاده در ظروف تفلون به مرور و با حرارت خود را به غذا وارد کرده که این واکنش‌ برای سلامتی انسان مضر است و گاهی باعث بروز انواع سرطان‌ها خواهد شد.

نگهداری از ظروف تفلون

دانستیم جنس روکش تفلون از چیست اما چه کار می‌توان کرد تا از بروز خط و خش بر سطح و بدنه آن جلوگیری کرده و بتوان برای مدت طولانی‌تری از آن استفاده کرد؟

  • استفاده از قاشق مخصوص: ملاقه، قاشق و کفگیرهای ظروف تفلون باید از جنس چوب، سیلیکون و یا با روکش تفلون باشند. استفاده از قاشق فلزی، استیل و یا وسایل مشابه در ظروف تفلون به پوشش نچسب آسیب می‌رساند.
  • استفاده از شعله مناسب: هنگام آشپزی با ظروف پخت و پز تفلون باید از شعله مناسب استفاده کرد زیرا شعله زیاد با آسیب رساندن به ظرف باعث خرابی ظروف نچسب تفلون خواهد شد. در اثر حرارت زیاد، بخاری که از تفلون آسیب دیده متصاعد می‌شود بسیار خطرناک است.
  • استفاده از روغن قبل از استفاده از ظروف تفلون: قبل از استفاده اولین بار از ظروف تفلون بهتر است که آن‌ها را با آب داغ و مایع ظرفشویی بشویید. پس از شستشوی ظروف تفلون چند قطره روغن مایع را درون ظرف ریخته و توسط پارچه یا دستمال نرم تمام سطح داخلی ظرف را روغن کاری نمایید.
  • ریختن روغن قبل از روشن کردن شعله: همیشه اول روغن یا آب را در ظرف تفلون بریزید و سپس ظرف تفلون را روی اجاق گاز و شعله مناسب بگذارید به عبارتی دیگر هرگز ظرف تفلون را خالی بر روی شعله قرار ندهید.
  • عدم استفاده از اسکاچ زبر: برای شستن ظروف تفلون احتیاجی به استفاده از اسکاچ زبر یا سیم ظرفشویی نیست بلکه اسکاچ نرم مرطوب آغشته به مایع ظرفشویی کفایت می‌کند.‌
  • سرد نکردن تفلون با آب خنک: به هیچ عنوان ظروف تفلون داغ را در تماس مستقیم با آب سرد قرار ندیهید زیرا شوک وارد شده روکش آن را از بین می‌برد.
  • عدم استفاده از ماشین ظرفشویی: پودر، قرص یا ژل مورد استفاده در ماشین ظرفشویی برای ظروف تفلون مضر بوده و به تدریج روکش آن را از بین می‌برند.

بازسازی تفلون‌ها با آروین تفلون

هرچقدر هم که در نگهداری ظروف تفلون کوشا باشید باز هم ممکن است آسیب ببینند که امری کاملا طبیعی است. جنس روکش ظروف تفلون چیست؟ دقیقا روکش تفلون همانقدر که مقاوم است همانقدر هم عمر مفید دارد که روزی تمام خواهد شد در نتیجه نیاز است آن را بازسازی نمود.

آروین تفلون بهترین مرکز بازسازی ظروف تفلون است که سابقه‌ای درخشان داشته و از مواد با کیفیت و درجه یک استفاده می‌کند. سفارش تعمیر تفلون خود را به صورت آنلاین در آروین تفلون ثبت کنید تا در اسرع وقت نسبت به بازسازی آن اقدام شود.

راه‌های ارتباطی با آروین تفلون:

  • تلفن همراه: 09212285413 / 09121039813
  • تلفن ثابت: 0293332040
  • واتساپ: 989121039813+
  • اینستاگرام: arvinteflon
  • ایمیل: info@arvinteflon.ir
  • آدرس: کرج، جاده قزلحصار، جنب مبل آبنوس، خیابان طالقانی، پلاک 112

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *