چرا بازسازی و تعمیر ظروف نچسب لازم است؟

آشپزی در ظروف نچسب بسیار لذت بخش است اما تعدادی از این ظروف ممکن است در گذر زمان به دلیل استفاده زیاد آسیب ببینند که نیاز به تعمیر دارند. اگر ظروف نچسب تعمیر نشوند خاصیت نچسب بودن خود را از دست داده و دیگر نمی‌توان همانند روزهای اول از آن لذت برد. اما واقعا چرا بازسازی و تعمیر ظروف نچسب لازم است؟ در این مقاله از آروین تفلون پاسخ این سوال را خواهیم داد.

ظروف نچسب

چرا بازسازی و تعمیر ظروف نچسب لازم است؟ قبل از پاسخ به این سوال بهتر است ظروف نچسب را بشناسیم. ظروف نچسب طوری هستند که سطح داخلی آن حالت لزج داشته و اجازه چسبیدن غذا را به آن نمی‌دهد. ظروفی که باید مراقب غذا بوده و مدام آن‌ها را هم زد و زیر و رو کرد خاصیت نچسب بودن را ندارند در نتیجه آشپزی در آن‌ها کمی سخت‌تر بوده و قلق خاصی دارد.

ظروف نچسب به دلیل اینکه اجازه چسبیدن غذا به کف آن را نمی‌دهند در نتیجه روغن را یکجا جمع نمی‌شوند که باعث مصرف کمتر روغن می‌شوند. مصرف کم روغن برای سلامتی مفید بوده و امکان پخت غذای رژیمی را فراهم می‌آورد. همچنین نچسب بودن ظروف باعث شستشوی راحت‌تر می‌شود طوریکه کافی است از اسکاچ یا اسفنج نرم آغشته به مایع ظرفشویی استفاده کرد تا راحت تمیز شوند. انواع ظروف نچسب عبارتند از:

  1. ظروف تفلون: بیشتر ظروف نچسب از جنس تفلون هستند. ظروف تفلون دارای روکش محافظ است که در صورت از بین رفتن در حرارت زیاد از خود گاز سمی متصاعد می‌کنند.
  2. ظروف سرامیکی: ظروف سرامیکی نسبت به تفلون کم خطر بوده، اما در عین حال دوام کمتری هم دارد. ظروف سرامیکی خاصیت آرام‌پز داشته که اگر روکش آن از بین برود دیگر نمی‌توان از خاصیت آرام‌پزی آن استفاده کرد.
  3. ظروف گرانیتی: ظروف گرانیت همانند تفلون نچسب بوده و دانه‌های رنگی آن در واقع همان سرامیک هستند. کف ظروف گرانیت از جنس استیل بوده که حرارت را به طور یکنواخت به کل ظرف پخش می‌کند تا غذا کاملا مغز پخت شود. تا زمانی که ظروف گرانیتی سالم و بدون خط و خش هستند می‌توان با خیال آسوده از آن استفاده کرد.  
  4. ظروف آلومینیومی نچسب: برخی از انواع ظروف آلومینیومی آنودایز شده که نچسب بوده و نسبت به تفلون و سرامیک دارای استحکام بالاتر و مضرات سلامتی کمتری هستند اما با این حال ممکن است برای طبخ برخی غذاها مناسب نباشند. در ظروف آلومینیومی آنودایز شده توجه به سالم بودن روکش داخلی ضروری است.
  5. ظروف استیل: ظرف‌های استیل بسیار با دوام هستند طوریکه در برابر انواع زنگ، خوردگی و ضربه مقاومت بسیار بالایی دارند و با غذا واکنش نمی‌دهند که برای طبخ غذاهای آبدار مناسب هستند. ظروف استیل تا زمانی که درون آن خط و خش وجود ندارد جزو ظروف نچسب سالم محسوب می‌شوند.
  6. ظروف چدنی: ظروف چدن دارای دوام بسیار بالایی هستند و غذا را طولانی مدت گرم نگه می‌دارند. ظروف چدنی برای پخت و پز انواع غذاهای خورشتی مفید هستند. ظروف چدنی در عین حال که تنوع بسیار بالایی دارد با غذا واکنش نمی‌دهد اما سنگین وزن است. ظروف چدنی همچون سایر ظروف باید برای عملکرد بهتر پوشش سالم و بدون خط و خش داشته باشد.
  7. ظروف مسی: ظروف مسی جزو ظرف‌های سنتی بوده که دارای دوام بسیار بالایی هستند. از آنجایی که توانایی انتقال یکسان حرارت به غذا در حین پخت و پز دارند در صورتی که قلع کاری شده باشند می‌توان آن را در رده ظروف نچسب جایگذاری کرد زیرا از بین رفتن قلع باعث از دست رفتن خاصیت نچسب بودن آن می‌شود.
چرا بازسازی و تعمیر ظروف نچسب لازم است؟
چرا بازسازی و تعمیر ظروف نچسب لازم است؟

بازسازی ظروف نچسب

چرا بازسازی و تعمیر ظروف نچسب لازم است؟ همانطور که در قسمت قبل مطالعه کردید ضمن نام بردن انواع ظروف نچسب در تک تک موارد اشاره شد که باید کف و سطح ظروف سالم و بدون خط و خش باشد.

وجود خط و خش اجازه استفاده راحت از آن را نمی‌دهد زیرا دقیقا به همان قسمت غذا می‌چسبد و رسوبات سمی ظروف را به خود جذب می‌کند. جذب رسوبات سمی توسط غذا به بدن انسان وارد شده و  همین امر منجر به بروز بیماری‌های مختلف و حتی درمان ناپذیر می‌شود. بنابراین با بازسازی ظروف می‌توان آن‌ها را تعمیر کرد تا هم ظاهری سالم پیدا کرده و هم دیگر نگران سلامتی نبود. از طرفی دیگر آشپزی و شستشو نیز راحت‌تر خواهد شد.

آروین تفلون

دانستیم چرا بازسازی و تعمیر ظروف نچسب لازم است. آروین تفلون بهترین مرکز بازسازی انواع ظروف بوده که می‌توان با خیال آسوده همه نوع ظروف نچسب خود را به این مرکز معتبر و خوشنام سپرده تا با اعمال فرایندهایی آن را همانند روزهای اول سالم و نو کند. مواد استفاده شده در آروین تفلون درجه یک و مرغوب بوده که ضامن سلامتی افراد است.

همچنین آروین تفلون در زمینه تولید انواع ظروف نچسب فعالیت داشته که هر کدام به نوعی زیبا، مقاوم، ایمن و جذاب هستند. از طریق سفارش آنلاین می‌توانید با قیمت مناسب از ظروف آروین تفلون خریداری کرده یا اینکه بازسازی ظروف خود را به آروین تفلون بسپارید تا در کوتاه‌ترین فرصت ممکن آن را در درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید که پیشنهادی عالی برای افراد خانه‌دار، رستوران‌داران و … است.

ارتباط با آروین تفلون:

  • تلفن همراه: 09212285413 / 09121039813
  • تلفن ثابت: 0293332040
  • واتساپ: 989121039813+
  • اینستاگرام: arvinteflon
  • ایمیل: info@arvinteflon.ir
  • آدرس: کرج، جاده قزلحصار، جنب مبل آبنوس، خیابان طالقانی، پلاک 112

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *