مزایای بازسازی ظروف تفلون چیست؟

تفلون محبوب‌ترین متریالی است که از  آن در ساخت ظروف پخت و پز آشپزخانه استفاده می‌شود. ظروف تفلون همانند سایر ظروف ممکن است در اثر استفاده زیاد یا نادرست آسیب ببینند که به راحتی می‌توان توسط مراکز بازسازی ظروف همانند روز اول آن‌ها را نو و سالم کرد. مزایای بازسازی ظروف تفلون چیست؟ در این مقاله به فواید بازسازی تفلون‌ها اشاره خواهد شد.

تفلون

در سراسر جهان از ظروف تفلون استفاده می‌شود تا در آن غذاهای خوشمزه پخته و از آشپزی لذت برد. روکش نچسب ظروف تفلون برای پختن انواع غذاها و سرخ کردن مناسب است از این رو تفلون‌ها یکی از دوست‌داشتنی‌ترین ظروف درا آَپزخانه‌های منازل و رستوران‌ها به شمار می‌آیند.‌

ظروف تفلون به دلیل نچسب بودن مانع از چسبیدن غذا به یک گوشه از آن شده در نتیجه اجازه سوختن غذا را نمی‌دهند بنابراین به راحتی شسته شده و آثاری از سوختگی غذا بر روی آن باقی نمی‌ماند. همچنین مصرف روغن در ظروف تفلون کمتر از سایر ظروف بوده که آن‌ها را جزو بهترین نوع ظروف برای پخت غذاهای رژیمی و سالم قرار داده است.

ظروف تفلون همانند سایر ظروف موجود در آشپزخانه ممکن است آسیب ببینند. قبل از اینکه سوال مزایای بازسازی ظروف تفلون چیست؟ را پاسخ دهیم با یکدیگر درباره چگونگی آسیب ظروف تفلون و راه‌های جلوگیری از آن خواهیم خواند.

مزایای بازسازی ظروف تفلون چیست؟
مزایای بازسازی ظروف تفلون چیست؟

آسیب به ظروف تفلون

چه زمانی ظروف تفلون آسیب می‌بینند؟ آسیب وارد شده به تفلون چگونه است؟

ظروف تفلون در سطح و کف دارای روکش محافظ و مقاوم هستند اما این مقاومت تا حدی جوابگو بوده و در صورت برخورد اجسام تیز و زبر خراشیده خواهد شد و به شکل لایه لایه در خواهد آمد. پوسته‌های جدید ایجاد شده ممکن است کنده شده و به غذا نفوذ کنند که سمی بوده و باعث بیماری‌های مختلف خواهند شد.

آسیب‌های وارد شده به ظرف تفلون در اثر عوامل مختلفی اتفاق می‌افتند، از جمله:

  • هم زدن غذا با قاشق، کفگیر و ملاقه‌های فلزی غیر استاندارد: به جای استفاده از فلز برای هم زدن غذا بهتر است از جنس چوبی، سلیکونی یا تفلون استفاده کنید که هیچ خط و خشی بر کف ظرف باقی نمی‌گذارند.
  • جاسازی ظروف تفلونی بر روی یکدیگر: ظروف تفلونی حساس بوده که نباید آن‌ها را درون یکدیگر قرار داد. اگر فضای کابینت محدود است می‌توانید بین ظروف دستمال قرار داده یا اینکه از استند قابلمه برای چیدمان آن‌ها استفاده کنید.
  • داغ بودن ظرف و تماس مستقیم با آب سرد: هنگامی که ظروف تفلون داغ است به هیچ عنوان به طور ناگهانی آن را در تماس با آب سرد قرار ندهید زیرا شوک وارد شده که در گذر زمان باعث ترک خوردن روکش می‌شود.
  • نگهداری غذا به مدت طولانی: از ظروف پخت و پز تفلون تنها برای غذا پختن استفاده می‌شود و نمی‌توان به مدت طولانی غذا را درون آن نگهداری کرد، به خصوص اگر قرار باشد ظرف را در یخچال یا فریزر جا دهید حتما شاهد آسیب دیدن ظرف خواهید بود.‌
  • شستشو با اسکاچ نامناسب: تنها کافی است از اسکاچ نرم یا اسفنج آغشته به مایع ظرفشویی برای شستشوی ظروف استفاده شود. به هیچ عنوان از اسکاچ‌های زبر یا مواد شوینده قوی برای شستن ظروف تفلون استفاده نکنید.
  • قرار دادن در ماشین ظرفشویی: هرچند ماشین ظرفشویی برای کمتر کردن حجم کار شستشو به بازار آمده است اما برای ظروف تفلونی مناسب نیست. اگر نمی‌خواهید به ظروف تفلون خود آسیب برسانید از قرار دادن آن در ماشین ظرفشویی خودداری کنید.
  • قرار دادن روی شعله نامناسب: ظروف تفلون اندازه‌های مختلفی دارد. قرار دادن تفلون‌ها بر روی شعله نامناسب باعث تسریع در خرابی آن خواهد شد بنابراین با توجه به سایز روی شعله مناسب و با شدت حرارت متناسب قرار دهید.
  • خالی گذاشتن ظروف بر روی شعله: هنگامی که ظروف پخت و پز تفلون خالی هستند به هیچ عنوان آن‌ها را روی شعله گاز یا درون فر قرار ندهید بلکه رون آن روغن، آب یا هر ماده غذایی دیگر ریخته سپس آن را روی اجاق یا درون فر و مایکروویو قرار دهید.

مزایای بازسازی ظروف تفلون چیست؟ بازسازی برای تعمیر ظروف آسیب دیده است که عمدا یا سهوا در بدنه، کف و سطح آن‌ها خراشیدگی به وجود آمده است.

مزایای بازسازی ظروف تفلون چیست؟
مزایای بازسازی ظروف تفلون چیست؟

فواید بازسازی تفلون

اینک پاسخ سوال مزایای بازسازی ظروف تفلون چیست؟ را خواهیم داد. هنگامی که ظروف تفلون بازسازی می‌شوند به دلیل روکش جدید ظاهری زیبا پیدا کرده و کاملا سالم و نو به نظر می‌رسند طوریکه اولین روزی است که آن‌ها را خریداری کرده‌اید. همچنین با بازسازی می‌توانید ظاهر ظرف خود را به رنگی دیگر تغییر داده که حس خوشایندی دارد.

از مزیت‌های دیگر بازسازی تفلون، سالم سازی آن‌ها است تا رسوبات سمی در غذا نفوذ نکند. با بازسازی تفلون به دلیل اینکه خط و خش ‌ها از بین می‌روند دیگر شاهد چسبیدن غذا به آن نخواهید بود و در نتیجه بوی سوختگی به مشام نمی‌رسد که می‌توانید غذایی خوش طعم با مزه‌ای عالی داشته باشید.

بازسازی ظروف تفلون

از آنجایی که بازسازی ظروف توسط مواد مخصوص و با دستگاه‌های ویژه انجام می‌شود باید از مواد با کیفیت استفاده شود تا با ضخامت مناسب و به روش اصولی ظرف را بپوشاند تا ضرری برای سلامتی انسان‌ها نداشته باشد. به همین دلیل مهم است که کار را به یک مرکز بازسازی ظروف معتبر بسپارید تا از بابت روند انجام کار آسوده خاطر باشید.

آروین تفلون نامی آشنا در زمینه بازسازی ظروف است که با سال‌ها سابقه درخشان و خدمات متمایز توانسته است رضایت مشتریان را جلب کند. مزایای بازسازی ظروف تفلون چیست؟ را شناختید. آروین تفلون نه تنها ظروف تفلون را بازسازی می‌کند بلکه می‌توانید کلیه ظروف خود اعم از گرانیت، سرامیک، چدن، مس و … را نزد چنین مجموعه معتبر و خوش نام تعمیر نمایید و از خدمات حمل رایگان، قیمت مناسب و گارانتی کالا برخوردار شوید. کلیه مواد مصرفی درجه یک و مرغوب بوده و تمام فرایندهای بازسازی درآروین تفلون مطابق استانداردها انجام می‌شود. راه‌های ارتباطی با آروین تفلون:

  • تلفن همراه: 09212285413 / 09121039813
  • تلفن ثابت: 0293332040
  • واتساپ: 989121039813+
  • اینستاگرام: arvinteflon
  • ایمیل: info@arvinteflon.ir
  • آدرس: کرج، جاده قزلحصار، جنب مبل آبنوس، خیابان طالقانی، پلاک 112

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *