بهترین روش تمیز کردن ظروف تفلون

ظروف تفلون موجود در آشپزخانه برای پخت و پز ممکن است روزی کثیف و جرم گرفته شوند که استفاده از اسکاچ آغشته به مایع ظرفشویی برای تمیز کردن آن کافی نباشد. از طرفی دیگر استفاده از مواد شیمیایی قوی برای تمیز کردن تفلون مجاز نیست زیرا روکش آن را از بین می‌برد در نتیجه باید راهکار دیگری وجود داشته باشد که بتوان ظروف تفلون را تمیز کرد. بهترین روش تمیز کردن ظروف تفلون را از ما بخواهید.

تمیز کردن ظروف تفلون

ظروف تفلون نچسب بوده از این رو بیسار مورد استفاده قرار می‌گیرند اما همین ظروف دوست داشتنی که کار پخت و پز و شستشو را آسان کرده‌اند روکش حساس دارند که نباید روی آن خراشیدگی ایجاد شود در غیر این صورت پوسته پوسته شده و ممکن است رسوبات آن به غذا نفوذ کند که برای سلامتی مضر است. پس برای تمیز کردن تفلون‌ها چه کنیم؟ بهترین روش تمیز کردن ظروف تفلون را در ادامه با هم خواهیم خواند:

بهترین روش تمیز کردن داخل ظروف تفلون

قبل از نام بردن بهترین روش تمیز کردن ظروف تفلون گفتن یک نکته ضروری است: اگر به کف قابلمه، ماهیتابه، شیرجوش، قالب کیک و شیرینی، قابلمه‌های پلوپز تفلونی و … غذا چسبیده است کمی آب گرم و مایع ظرفشویی ریخته و اجازه دهید در حدود 10 دقیقه و حتی بیشتر خیس بخورد. سپس با استفاده از لیسَک یا کاردک نرم باقی مانده غذا را بردارید سپس اقدام به تمیز کردن ظروف با یکی از روش‌های گفته شده در زیر نمایید.

سرکه سفید

یکی از بهترین روش تمیز کردن ظروف تفلون استفاده از سرکه سفید است. هنگامی که ظروف تفلون بیش از حد چرب شده باشد ممکن است استفاده از اسکاچ آغشته شده به مایع ظرفشویی جوابگو نباشد به همین دلیل می‌توان از سرکه سفید استفاده کرد.

کافی است در ظرف کمی آب ریخته و سپس نصف استکان سرکه سفید اضافه اضافه کنید. ظرف را روی شعله ملایم بگذارید تا محلول به جوش آید. پس از 5 تا 10 دقیقه جوشیدن شعله را خاموش کرده و کمی زمان دهید تا آب خنک‌تر شود. تا وقتی آب گرم است با استفاده از دستمال نرمی که دیگر آن را نمی خواهید استفاده کنید چربی ظرف را بگیرید و بعد محلول باقی مانده را خالی کنید. پس از خنک شدن ظرف آن را با مایع ظرفشویی و اسکاچ نرم شسته، آب کشیده و با دستمال تمیز و نرم دیگر خشک کنید.

جوش شیرین

بهترین روش تمیز کردن ظروف تفلون
بهترین روش تمیز کردن ظروف تفلون

اگر غذا طوری به کف ظرف چسبیده است که با خیس خوردن جدا نشد احتمالا کف ظرف خراشیدگی داشته است و یا غذا سوخته است. قبل از اینکه اقدام به بازسازی ظرف نمایید می‌توانید از جوش شیرین استفاده کنید که بهترین روش تمیز کردن ظروف تفلون به شمار می‌آید. هنگامی که ظرف خشک و خنک است روی لکه‌های سوخته غذا جوش شیرین ریخته و کمی روی آن را آب بگیرید و بگذارید شب تا صبح باقی بماند.

روز بعد محلول جوش شیرین و آب را با اسکاچ یا اسفنج نرم شسته و اضافه‌ها را دور بریزید.‌ سپس اسکاچ یا اسفنج آغشته به مایع ظرفشویی را روی ظرف مالیده و به طور عادی بشویید. پس از اینکه آب آن گرفته شد با حوله خشک کنید.

بهترین روش تمیز کردن پشت ظروف تفلون

پشت ظروف تفلون که حالت استیلی دارد همانند قسمت داخلی می‌تواند کثیف و جرم گرفته شود که کافی است با یکی از روش‌های نام برده شده در زیر تمیز شوند، از جمله:

سرکه سفید و جوش شیرین

بهترین روش تمیز کردن ظروف تفلون در قسمت پشت آن که در تماس با شعله گاز است استفاده از ترکیب جوش شیرین و سرکه سفید است. کافی است پشت قابلمه تفلون را با داغ خیس کرده و بعد روی آن کمی جوش شیرین بریزید. سپس به آن کمی سرکه سفید اضافه کنید که در این حالت با جوش شیرین واکنش داده و ایجاد کف می‌کند. به مدت 15 دقیقه ظرف تفلون را به حال خود رها کرده و بعد با سیم ظرفشویی فقط و فقط قسمت فلزی پشت ظرف تفلون را بسابید.

جوش شیرین و آب اکسیژنه

یکی دیگر از بهترین روش تمیز کردن ظروف تفلون در قسمت پشت آن استفاده از ترکیب جوش شیرین و آب اکسیژنه بوده که کافی است آن‌ها را با هم مخلوط کرده تا لایه ضخیم خمیری به دست آید. بین 10 تا 15 دقیقه فرصت دهید تا خمیر پشت ظرف تفلون باقی مانده و بعد با اسکاچ و مایع ظرفشویی آن را بشویید.

بیکینگ پودر و سرکه سفید

راه حل دیگر برای تمیز کردن پشت ظروف تفلون به کاربردن ترکیب دو قاشق غذاخوری از بیکینگ پودر با آب و اضافه آن به سرکه سفید است. محلول حاصل شده را پشت ظرف تفلون ریخته و با اسکاچ زبر یا سیمی بسابید. خواهید دید که ترکیب بیکینگ پودر و سرکه سفید بهترین روش تمیز کردن ظروف تفلون است.

آبلیمو و فویل

در یک ظرف بسیار بزرگ‌تر از ظروف تفلونی سیاه شده آبلیمو، جوش شیرین و خرده‌های ورق آلومینیومی بریزید، سپس ظرف را روی اجاق قرار داده تا به جوش بیاید. پس از جوش آمدن پشت ظروف کثیف شده را حدود 5 دقیقه در این محلول قرار داده و بعد با مایع ظفشویی و سیم بشویید. به کار بردن آبلیمو، فویل و جوش شیرین در کنار یکدیگر بهترین روش تمیز کردن ظروف تفلون را می‌سازند.

تمیزی ظروف تفلون

بهترین روش تمیز کردن ظروف تفلون را مطالعه کردیم که برای هر دو بخش داخلی و بیرونی ظرف بود اما گاهی کار از تمیزی گذشته و بهتر است بگوییم ظروف آسیب دیده‌اند. اصلی‌ترین آسیب وارد شده به ظروف تفلون به وجود آمدن خراشیدگی در داخل آن است. در این حالت با مراجعه به مراکز بازسازی ظروف می‌توان آن‌ها را تعمیر کرده و همچون روز اول از سالم و نو بودن آن لذت ببرید.

بهترین مرکز بازسازی ظروف آروین تفلون نام دارد که بیش از دو دهه سابقه درخشان داشته و همواره میان رقبا بهترین عملکرد را داشته است. مواد استفاده شده در آروین تفلون درجه یک بوده و بالاترین کیفیت را دارد بنابراین سلامتی شما تضمیمن خواهد شد.

راه‌های ارتباطی با آروین تفلون:

  • تلفن همراه: 09212285413 / 09121039813
  • تلفن ثابت: 0293332040
  • واتساپ: 989121039813+
  • اینستاگرام: arvinteflon
  • ایمیل: info@arvinteflon.ir

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *