راهنمای خرید ظروف تفلون اصل و با کیفیت

ظروف تفلون در مدل ها و رنگ های مختلف برای پخت و پز استفاده می شود. این ظروف مانند هر ظروف دیگری مزایا و معایب خود را دارد. ظروف تفلون نچسب، نسبتا سبک، استفاده و شست و شوی آسان و مصرف روغن کمتری دارند، از این رو بسیار محبوب هستند. اگر قصد خرید بشقاب تفلون را دارید باید در هنگام خرید بشقاب تفلون به نکاتی که در این قسمت از خانه، سبک زندگی و نم زدگی آورده ایم توجه کنید.

در خرید ظروف تفلون به نکات زیر توجه کنید:

به ظاهر ظروف دقت کنید

این ظروف در طرح ها و رنگ های زیادی در بازار موجود است که می توانید با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید. اما در خرید ظروف تفلون نه تنها باید به زیبایی توجه کرد، بلکه باید به نکات مهم دیگری نیز توجه کرد.

ظروف با مارک های استاندارد بخرید

هنگام خرید ظرف تفلون باید به دنبال علامت استاندارد روی آن باشید. برخی از ظروف تفلون ارزان قیمت فاقد مارک استاندارد هستند، این ظروف را خریداری نکنید و برای حفظ سلامت اعضای خانواده از ظروف استاندارد استفاده کنید. به هیچ عنوان نباید در ظروف غیر استاندارد طبخ کنید. ظروف تولید شده در کارخانه ها دارای گواهینامه تولید از وزارت بهداشت استاندارد می باشد.

ظرف شما باید دارای مجوز بهداشتی باشد

ظروف دارای گواهی سلامت بخرید، زیرا مواد غذایی دارای گواهی سلامت کیفیت خوبی دارند.

ظروف تفلون نباید ترک داشته باشند

هنگام خرید ظروف تفلون مراقب باشید سطح داخلی آن خراشیده یا ترک نخورد زیرا استفاده از چنین ظروفی کاملا مضر است. در هنگام پخت غذا از این شکاف ها وارد می شود و مواد اولیه ظروف نیز می تواند وارد غذا شود.

بشقاب های تفلون خط و خش ندارند

برای شستن ظروف تفلون از قسمت درشت اسکاچ یا استیل استفاده نکنید. ظروف تفلون را حتما با ابر نرم یا یک تکه پرده بشویید. همچنین برای شستن ظروف تفلون از صابون ظرفشویی استفاده کنید و از استفاده از پودر لباسشویی برای این منظور خودداری کنید.

راهنمای خرید ظروف تفلون اصل و با کیفیت
راهنمای خرید ظروف تفلون اصل و با کیفیت

معایب ظروف تفلون

ظروف تفلون نچسب، نسبتا سبک، استفاده و شست و شوی آسان و مصرف روغن کمتری دارند. ظروف تفلون حاوی فلز سنگین کادمیوم هستند که با استفاده زیاد از قابلمه، این فلز با غذا مخلوط می شود و احتمال ابتلا به سرطان و سایر بیماری ها را افزایش می دهد. تا حد امکان برای کودک خود در ظروف تفلون غذا نپزید. تهیه غذاهای مایع مانند سوپ و جوشاندن شیر نیازی به نچسب بودن این ظروف ندارد.

در استفاده از ظروف تفلون به نکات زیر توجه کنید

  • در هنگام استفاده از ظروف تفلون برای پخت و پز، غذا را در حرارت بالاتر از 260 درجه سانتیگراد در شعله قرار ندهید، زیرا تجزیه لایه پوششی این گونه ظروف، گاز سمی و تحریک کننده ای آزاد می کند و شرایطی شبیه آنفولانزا در انسان ایجاد می کند.
  • برای جلوگیری از خراشیدگی ظروف هنگام استفاده از ظروف تفلون آشپزخانه از قاشق های مناسب بدون گوشه های تیز مانند قاشق های چوبی و پلاستیکی استفاده کنید.
  • برای پاک کردن ظروف تفلون از یک پارچه نرم استفاده کنید تا خراشیده نشوند. در هنگام شستن این ظروف از اسفنج های سخت یا آبکش استفاده نکنید تا به پوشش داخلی ظروف آسیبی وارد نشود.
  • از ظروف تفلون که در اثر شستن یا قاشق زدن آسیب دیده یا خراشیده اند استفاده نکنید.
  • پس از خرید ظروف تفلون ابتدا آن ها را با آب گرم و صابون ظرفشویی بشویید و سطح آن را با روغن چرب کنید و بگذارید چند ساعت بماند سپس برای تهیه غذا از آن استفاده کنید.

مزایای ظروف تفلون

  • امکان پخت غذاهای رژیمی
  • پخت و پز در این تابه ها آسان است و نیاز به روغن زیادی ندارد.
  • قیمت پایین
  • یکی از دلایل محبوبیت این مدل قابلمه در کشور ما قیمت نسبتا ارزان آن است.
  • شستشوی آسان
  • شستشوی آن آسان است زیرا مواد غذایی به سطح این ظروف نمی چسبند.

معایب ظروف تفلون

  • عمر کوتاه
  • عمر مفید آنها کوتاه است. زیرا تحمل حرارت زیاد را ندارند و لایه تفلون روی سطح بعد از مدتی پوست کنده یا خراشیده می شود.
  • ناسالم

در پوشش ظروف تفلون از عنصر سنگینی به نام کادمیوم استفاده می شود که برای سلامت بدن در معرض گرما قرار می گیرد و به مرور زمان با غذا مخلوط می شود. به همین دلیل در انتخاب این ظرف ها باید دقت بیشتری داشته باشید.

بازسازی ظروف تفلون

برخی از فروشگاه ها ظروف تفلون قدیمی را خریداری می کنند و آنها را تعمیر و بازسازی می کنند. اما برای نجات خانواده و کاهش هزینه توصیه می شود هرگز چنین کاری را انجام ندهید زیرا موادی که برای بازسازی تفلون استفاده می شود مورد تایید موسسه بهداشتی نیست و برای سلامتی همه اعضای خانواده بسیار مضر است.

بازسازی ظروف آشپزخانه با آروین تفلون

گروه تفلون آروین یکی از شرکت های پیشرو در زمینه خدمات است که با فعالیت چندین ساله خود در این زمینه تجربیات ارزنده و ارزنده ای را به دست آورده است. این تجربیات به ما آموخته است که برای ارائه خدمات بهتر باید با افراد حرفه ای با مهارت های فنی بالا و احساس تعهد و مسئولیت پذیری بالا همکاری کرد. زیرا برخی از خدمات مانند نوسازی و تعمیر ظروف نچسب به غیر از مسائل مالی مستقیماً به سلامت انسان مربوط می شود و متخصصی که این کار را انجام می دهد باید مهارت و فداکاری بالایی داشته باشد و کار را به درستی و مطابق با قوانین انجام دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *