پوشش فلزات (۳ نوع متداول در صنعت)

ظروفی که از آن‌ها برای پخت و پز استفاده می‌شود ممکن است حاوی فلز باشند. فلز یکی از متریال‌های طبیعی به کار رفته در انواع ظروف است که به روشی خاص استفاده می‌شود تا خطری برای سلامتی افراد نداشته باشد و بتوان با خیال آسوده در آن ظرف غذا پخت. پوشش فلزات (3 نوع متداول در صنعت) را در ادامه بررسی خواهیم کرد تا بیشتر با آن آشنا شویم. با ما در آروین تفلون همراه بمانید.

فلزات موجود در ظروف

انواع مختلفی از ظروف وجود دارند که هرکدام از آن‌ها از نظر خاصیت با یکدیگر متفاوت هستند. فلز در ساخت بعضی از ظروف به کار می‌رود که که شامل مس، روی، نیکل، آهن و … است. پوشش فلزات (3 نوع متداول در صنعت) را در سه قسمت جداگانه مورد بررسی قرار می‌دهیم:

تفلون

اولین پوشش فلزات (3 نوع متداول در صنعت) که به آن اشاره خواهیم کرد، تفلون است. تفلون یکی از ظروف محبوب بوده که به دلیل نچسب بودن و همچنین داشتن قیمت مناسب است. ظروف تفلون از یک لایه پلی تترا فلورواتیلن (PTFE) بوده که همچون روکش ظرف را پوشانده است و از آن به عنوان لایه نچسب یاد می‌شود. پلی تترا فلورواتیلن نوعی پلیمر پلاستیکی است که در دمای بسیار بالا گازهای سمی متصاعد می‌کند و در اثر پوسته پوسته شدن وارد غذا شده که سمی است. مواد سمی باعث بروز بیماری‌های مختلف و همچنین انواع سرطان‌ها می‌شود.

بنابراین ضروری است به محض مشاهده خراشیدگی در کف ظروف تفلون نسبت به بازسازی آن اقدام کرد که طی فرایند ویژه مجدد روکش شده، ظاهر ظرف را بهبود می‌بخشد و همچون لایه‌ای مقاوم اجازه نفوذ ذرات سمی را به غذا نمی‌دهد.

آلومینیوم

دومین پوشش فلزات (3 نوع متداول در صنعت)، آلومینیوم است. آلومینیوم از فلزات پر مصرف برای ساخت ظروف است که اولین شاخصه آن وزن کم است و با نام روحی شناخته می‌شود. ظروف آلومینیومی حرارت را بسیار سریع انتقال داده که باعث پخت زودهنگام غذا می‌شوند.

با پوشش دهی آلومینیوم لایه نازک  اکسیدی بر روی سطح ظرف تشکیل می‌شود که سختی و مقاومت در مقابل خوردگی را افزایش می‌دهد. آلومینیوم فلزی خطرناک است در صورت ورود به غذا باعث بروز آلزایمر و سایر بیماری‌ها می‌شود. پوشش‌های فلزی سطوح را از نظر شیمیایی فعال کرده و بستری مناسب برای رنگ آمیزی فراهم می‌آورند که نما و ظاهری زیبا به ظرف می‌بخشند.

مس

سومین پوشش فلزات (3 نوع متداول در صنعت) مس است. مس فلزی نسبتا قرمز مایل به نارنجی بوده که ظاهر سنتی اما زیبایی دارد که از آن در ساخت ظروف پخت و پز استفاده می‌شود. مس باعث تشکیل گلبول‌های قرمز می‌شود از این رو ظروف مسی برای خونسازی بسیار مفید هستند که می‌توان در آن انواع غذاها به غیر از غذاهای اسیدی طبخ کرد.

مقدار زیاد مس در غذا خطرناک بوده و باید از آن دوری کرد زیرا خطر ابتلا به مسمومیت را افزایش می‌دهد. در پوشش فلزات مس به منظور افزایش ضریب ایمنی از نیکل کمک گرفته می‌شود که توسط قلع کاری مانع از نفوذ ذرات سمی به مواد غذایی می‌شوند.

بهترین ظروف برای پخت و پز

با انواع پوشش فلزات (۳ نوع متداول در صنعت) آشنا شدیم. در میان انواع ظروف موجود در بازار اگر بخواهیم بهترین نوع آن را نام ببریم که کمترین خطر را دارد می‌توان به چدن اشاره کرد اما چدن تا زمانی که در کف و سطح آن خراشیدگی نداشته باشد مطمئن است. در ظروف چدن نمی‌توان رب گوجه فرنگی را تفت داد زیرا پوشش آن را از بین می‌برد.

به غیر از چدن می‌توان به سنگ اشاره کرد که برای پخت غذاهای آبکی همچون آبگوشت و سوپ بسیار مناسب است. ظروف سنگی نیز همچون چدن محدودیت دارند و اینکه د رآن‌ها به هیچ عنوان نمی‌توان مواد غذایی مانند پیاز را تفت داد زیرا ترک برمی‌دارند.

پیرکس نوعی دیگری از ظروف است که شیشه‌ای و شفاف بوده و درون آن کاملا قابل مشاهده است. زمانی می‌توان گفت که پیرکس ظرف خوبی است که جنس فوق‌العاده مرغوبی داشته باشد تا در برابر ضربه مقاوم و نشکن باشد. ظروف پیرکسی را بهتر است درون مایکروویو یا فر استفاده کرد.

به طور کلی بهتر است بگوییم هر نوع ظرفی که دارید اگر در کف آن خراشیدگی مشاهده می‌کنید یا روکش آن از بین رفته است و یا اینکه تغییر رنگ داده است حتما نسبت به تعیمر و بازسازی آن اقدام نمایید تا ایمن و سالم شود. بهترین مرکز بازسازی ظروف آروین تفلون نام دارد.‌

پوشش فلزات (۳ نوع متداول در صنعت)
پوشش فلزات (۳ نوع متداول در صنعت)

آروین تفلون

پوشش فلزات (3 نوع متداول در صنعت) را به آروین تفلون بسپارید. آروین تفلون بهترین مرکز بازسازی ظروف بوده که با استفاده از مواد با کیفیت و درجه یک و همچنین داشتن دستگاه‌های پیشرفته، بازسازی ظروف را به بهترین نحو ممکن انجام می‌دهد. از طریق راه‌های ارتباطی زیر کلیه ظروف اعم از سرامیک، گرانیت، چدن، تفلون، مس و … را به آروین تفلون سپرده و با صرف هزینه‌ای مناسب صاحب ظروف سالم و تعمیر شده شوید.

  • تلفن همراه: 09212285413 / 09121039813
  • تلفن ثابت: 0293332040
  • واتساپ: 989121039813+
  • اینستاگرام: arvinteflon
  • ایمیل: info@arvinteflon.ir

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *