بهترین جا برای بازسازی ظروف آشپزخانه

پخت و پز در ظروف مخصوص انجام می‌شودکه باید سالم باشند زیرا هرگونه فرو رفتگی، ضربه، سوختگی خراش و خط و خش غیر قابل قبول بوده و حتی ممکن است مستقیم روی سلامتی تاثیر بگذارد. آیا هر نوع ظروفی قابلیت بازسازی دارند؟ آیا بازسازی مفید است؟ کدام مرکز برای بازسازی مناسب‌تر است؟ … سوالات مطرح شده باعث می‌شوند که هر فردی برای یافتن بهترین جا برای بازسازی ظروف آشپزخانه و جواب سوالات این متن را بخواند از شما دعوت می‌کنیم با ما همراه بمانید تا سوالات را پاسخ دهیم.

چرا بازسازی ظروف؟

حرفه بازسازی ظروف از گذشته‌های دور وجود داشته است و هر بار با ورود جنس جدید از سرویس آشپزخانه دستخوش تغییر و تحولات شده و گسترش یافته است. خرید ظروف شاید یک راهکار خوب برای تعویض وسایل پخت و پز کهنه شده و آسیب دیده باشد اما اگر قرار باشد با هر بار خرابی، ظروفی جدید خریداری شوند هزینه سنگینی خواهد داشت که از نظر اقتصادی به صرفه نیست. بازسازی ظروف توسط مراکز بازسازی کننده با استفاده از مواد ویژه که هیچ ضرری برای سلامتی ندارند و دستگاه‌های مخصوص انجام می‌شود که ظروف طی چند روز کاری همانند روز اول سالم و نو می‌شوند.

از آنجایی که توسط مواد خاص ظروف تعمیر می‌شوند باید بهترین جا برای بازسازی ظروف آَشپزخانه را پیدا کرد. بهترین مرکز بازسازی کننده انواع ظروف آشپزخانه موظف است طبق اصول و استاندارهای تعیین شده فعالیت کرده تا محصول تعمیر شده سالم و بدون نقص به مشتری برگردد که با شروع پخت و پز هیچ آسیبی به سلامتی فرد وارد نشود.

بهترین جا برای بازسازی ظروف آشپزخانه
بهترین جا برای بازسازی ظروف آشپزخانه

انواع ظروف پخت و پز

ظروف پخت و پز از جنس‌های مختلفی ساخته شده‌اند که برحسب نیاز، بودجه و سلیقه می‌توان هر یک از آن‌ها را خریداری کرده یا سرویسی از آن‌ها را تهیه کرد. بیشتر انواع ظروفی که برای پخت و پز استفاده می‌شوند مانند قابلمه، ماهیتابه، شیرجوش و غیره قابلیت بازسازی دارند در نتیجه اگر آسیبی به آن‌ها وارد شده که آن‌ها را معیوب کرده است به راحتی می‌توانید اقدام به تعمیر آن‌ها نمایید. انواع ظروفی که برای پخت و پز در آشپزخانه استفاده می‌شوند، عبارتند از:

گرانیت

گرانیت یکی از بهترین نوع سرویس پخت و پز است که در آن از مزایای تفلون استفاده شده است و دانه‌های رنگی روی آن از سرامیک است. کف ظروف گرانیتی از آلومینیوم تشکیل شده است که به پخش یکنواخت حرارت کمک می‌کند در نتیجه غذاها در آن به خوبی پخته و سرخ می‌شوند.

سرامیک

سرامیک نوع دیگری از جنس به کار رفته در ساخت ظروف پخت و پز است که سنگین بوده اما کیفیت بسیار بالایی دارد. ظروف سرامیکی گران قیمت بوده و باید در نگهداری آن‌ها کوشا بود. قابلمه، تابه و شیرجوش سرامیکی ظاهری بسیار زیبا دارند که در آشپزخانه‌های منازل و رستوران‌ها دیده می‌شوند.

چدن

ظروف چدنی یکی از بهترین ظروف موجود در بازار هستند که گرما را در خود نگه داشته که باعث ادامه داشتن پخت غذا حتی بعد از برداشتن آن از روی شعله گاز می‌شود. چدن‌ مستعد زنگ زدگی بوده که باید برای جلوگیری از زنگ زدن و به تاخیر انداختن آن پس از اتمام شستشو خشک شوند.

مس

مس فلزی قرمز رنگ است که از آن در ساخت ظروف پخت و پز آشپزخانه استفاده می‌شود. فلز مس خاصیت بسیاری دارد اما در برخورد با غذاها واکنش نشان داده و سمی می‌شود. برای جلوگیری از ورود مواد سمی به غذا و استفاده از خواص مس، آن را قلع اندود کرده تا درون ظرف نقره‌ای شده و بتوان به راحتی با آن غذاهای خوشمزه درست کرد.

روحی

ظروف روحی که از فلز روی شناخته شده‌اند از گذشته‌ها تا به امروز مورد استفاده قرار می‌گیرند که بسیار سبک هستند. ظروف روحی انواع مختلفی دارد که برخی از آن‌ها لعاب‌های رنگی دارند تا جلوه زیباتری داشته باشند. ظروف روحی برای تمیز کردن نیاز به شستن با سیم و صابون دارند. هنگام استفاده از ظروف روحی باید توجه داشت که داخل آن سیاه نشده باشد در غیر این صورت باید نسبت به بازسازی و تعمیر آن اقدام کرد.

استیل

استیل نوع دیگری از جنس به کار رفته در ساخت ظروف آشپزخانه است که ظاهری زیبا و براق دارد. ظروف استیلی به دلیل اینکه گرما را به آرامی و یکنواخت پخش می‌کنند مانع از تبخیر شدن بیش از حد آب غذا می‌شوند از این رو طرفداران زیادی دارند. اگر ظروف استیلی خط و خش افتاده است بهتر است نسبت به بازسازی آن‌ها اقدام نمایید.

البته نوع دیگری از ظروف مانند سنگی، پیرکسی و … وجود دارند که قابلیت بازسازی در مراکز بازسازی کننده را نداشته و از سویی دیگر تنها چند مدل محدود مانند قابلمه دارند یعنی در بازار نمی‌توانید به عنوان مثال ماهیتابه آن‌ها را پیدا کنید به همین دلیل از توضیح درباره آن‌ها صرف نظر شده است.

بسته به تعداد دفعاتی که از ظروف برای پخت و پز و حتی گرم کردن غذا استفاده می‌شود، درب آن باز و بسته می‌شود، جا به جا می‌شوند، شسته می‌شوند و در تماس با مواد غذایی مختلف قرار می‌گیرند. پوشش‌های قدیمی و آسیب دیده ظروف نه تنها  برای سلامتی مضر بوده بلکه باعث چسبندگی غذا به آن شده که طعم غذا را عوض کرده و شستشو را سخت و زمان‌بر می‌کند. اکنون که با انواع ظروف پخت و پز آَشنا شده‌اید، بهترین جا برای بازسازی ظروف آشپزخانه را معرفی خواهیم کرد.

بهترین جا برای بازسازی ظروف آشپزخانه
بهترین جا برای بازسازی ظروف آشپزخانه

آروین تفلون، بهترین مرکز بازسازی ظروف

هر نوع ظرفی که دارید اندازه، ضخامت و یا نوع کاربرد (قابلمه، شیر جوش، ماهیتابه و …) مهم نیست بلکه اگر به طور کلی سالم است که تنها نیاز به نو شدن و عوض شدن پوشش دارد به بهترین جا برای بازسازی ظروف آشپزخانه، آروین تفلون مراجعه کنید.

بازسازی ظروف هیچ خطی ندارد که اگر چنین بود هیچ مجوزی از طرف نهادهای مربوطه برای فعالیت در این صنف صادر نمی‌شد. آروین تفلون مفتخر است با دو دهه سابقه درخشان کلیه ظروفی که قابلیت بازسازی دارند را همانند روز اول نو کرده تا بتوانید با خیالی آسوده از آن استفاده کنید. معمولا کمتر از دو هفته کاری ظروف با مواد مخصوص و غیر سمی و ابزارهای خاص توسط پرسنل مجرب و کارآزموده سالم‌سازی شده و با کیفیت‌تر از روز اول تحویل مشتری داده می‌شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *