ترمیم و بازسازی ظروف آشپزخانه | سفارش + هدیه

نو نوار شدن وسایل حس بسیار خوبی دارد که نمی‌توان آن را با حس دیگری مقایسه کرد. گاهی اوقات وسایل به طور کامل تعویض می‌شوند و گاهی با بازسازی شدن همانند روز اول نو وقابل استفانده می‌گردند. یکی از وسایلی که به فور مورد استفاده قرار می‌گیرد و بدون استثنا در هر خانه‌ای باید وجود داشته باشد، ظروف پخت و پز است. انسان در طول شبانه روز چندین باز غذا می‌خورد از این رو نیاز است که در ظروفی سالم غذا پخته تا سلامت خود را تضمین کند. در ادامه با ترمیم و بازسازی ظروف آشپزخانه بیشترآشنا خواهیم شد.

ترمیم و بازسازی ظروف آشپزخانه | سفارش + هدیه
ترمیم و بازسازی ظروف آشپزخانه | سفارش + هدیه

ظروف مورد استفاده در آشپزخانه

ظروفی که در آشپزخانه برای پخت و پز مورد استفاده قرار می‌گیرند انواع مختلفی دارند که بعضی از آن‌ها در طول روز ممکن است چندین بار مورد استفاده قرار گیرند. قابلمه، ماهیتابه و شیرجوش از وسایل پر مصرف و کاربردی هستند که انواع و اقسام مختلفی دارند. هر کدام از این ظروف ممکن است در اثر استفاده زیاد و حتی نادرست آسیب ببینند که به هیچ عنوان برای ادمه غذا پختن مناسب نخواهند بود بنابراین نیاز به بازسازی خواهند داشت.  آشنایی با انواع سرویس پخت و پز باعث آگاهی بیشتر و تصمیم گیری راحت‌تر می‌شود که در ادامه به آن‌ها اشاره می شود:

تفلون

ظروف تفلون نظیر قابلمه، ماهیتابه، شیرجوش و … یکی از محبوب‌‌ترین نوع ظروف پخت و پز هستند که به دلیل نچسب بودن، شستشوی راحت و همچنین ارزان‌تر بودن نسبت به ظروف مشابه بسیار مورد استقبال قرار گرفته‌اند. ظروف تفلونی را باید با ملایمت استفاده کرد تا در کف آن خط و خش نیفتد. اگر ته و دیواره‌های داخلی پوسته پوسته شود رسوبات آن وارد غذا شده که برای سلامتی مضر بوده و باعث بروز مشکلات جدی می‌شود.

چدن

چدن یکی از محبوب‌ترین ظروف آشپزخانه است که به دلیل نچسب بودن و ظاهر زیبا مورد استقبال قرار گرفته است. ظروف چدنی نسبت به نوع تفلون مقاوم‌تر بوده و دیرتر خراب می‌شوند اما گران‌تر هستند. ظروف چدنی حررات را به طور یکنواخت پخش کرده و مانع از سوختن غذا می‌شوند و از طرفی دیگر گرما را در خود نگه داشته که غذا را به مدت طولانی‌تری گرم نگه می‌دارند. ظروف پخت و پز از جنس چدن نسبتا سنگین بوده و توصیه می‌شود که برای جلوگیری از زنگ زدگی پس از شستشو حتما خشک شوند.

استیل

ظروف پخت و پز استیل ظاهر زیبا و درخشانی داشته که در نگاه اول جلب توجه می‌کنند. دوام و ماندگاری قابلمه‌های استیل بالا بوده و کمتر دچار زنگ زدگی می‌شوند. هرچقدر هم که قابلمه، تابه و حتی شیرجوش استیل در برابر خط و خش مقاوم باشند در صورت استفاده از قاشق، کفگیر و ملاقه فلزی در بدنه داخلی و کف آن خط و خش به وجود آمده که کارایی خود را از دست می‌دهند.

سرامیک

ظروف سرامیکی کف چند لایه داشته که همین امر منجر به سنگینی آن‌ها و البته افزایش دوام و کیفیت چنین ظروفی می‌شود. ظروف سرامیکی بسیار آرام گرم شده و برای پخت غذاهایی که نیاز به زمان پخت زیاد دارند عالی هستند. از قابلمه، تابه، شیرجوش و … سرامیکی همچون سایر ظروف باید مراقبت کرد تا در کف و بدنه داخلی آن خط و خش نیفتد.

گرانیت

ظروف گرانیت که امروزه طرفداران بسیاری دارند برای پخت و پز به کار می‌روند که ترکیبی از مزایای تفلون و سرامیک بوده و کف آن آلومینیوم است. قابلمه و تابه‌های گرانیتی نسبت به ظروف چدنی سبک‌تر بوده و گرما را به طور یکنواخت انتقال می‌دهند در نتیجه مانع از سوختگی غذا و منجر به مغز پخت شدن آن می‌شوند. بهتر است برای جلوگیری از خط و خش افتادن ظروف گرانیتی یا لب‌پر شدن آن‌ها را روی هم قرار نداده و به جای آن یا از استند قابلمه استفاده کرده یا در صورت اجبار از دستمال یا حوله کاغذی مابین هر یک از ظروف پخت و پز استفاده شود.

مس

ظروف مسی یکی از ظروف قدیمی ولی دوست داشتنی هستند که تا به امروز همچنان طرفدار دارند. مس در برابر غذاها بسیار مضر است اما با قلع اندود کردن می‌توان از مزایای بی‌شمار آن برخوردار شد. ظروف مسی در انواع مختلفی همچون قابلمه، ماهیتابه، سینی، بشقاب، لیوان و … وجود دارند.

آلومینیوم

آلومینیوم یکی دیگر از متریال‌های به کار رفته در ساخت ظروف پخت و پز است که سبک وزن بوده و با آنودایز کردن مقاومت آن در برابر خوردگی و سایش افزایش می‌یابد. آلومینیوم همچون سایر متریال‌ها ممکن است دچار خراشیدگی شود که نیاز به بازسازی خواهد داشت.

ترمیم و بازسازی ظروف آشپزخانه برای انواع جنس به کار می‌رود و هیچ نوع محدودیتی وجود ندارد. در این متن تنها به چند مورد از آن اشاره شده تا با انواع ظروف پرکاربرد که در پخت و پز از آن‌ها استفاده می‌شود آشنا شوید.

ترمیم و بازسازی ظروف آشپزخانه | سفارش + هدیه
ترمیم و بازسازی ظروف آشپزخانه | سفارش + هدیه

بازسازی ظروف

مراکزی وجود دارند که در زمینه بازسازی ظروف آشپزخانه مشغول فعالیت هستند. کافی است هر نوع ظرفی را که نیاز به مرمت و تعمیر دارد را به مرکز بازسازی کننده ظروف سپرده و همانند روز اول سالم و نو تحویل بگیرید. ترمیم و بازسازی ظروف آشپزخانه به روش خاص و با استفاده از مواد ویژه انجام می‌شود که نقش مهمی در سلامتی دارند در نتیجه باید به مرکز بازسازی کننده معتبر مراجعه کرد. یکی از این مراکز معتبر و مجهز، آروین تفلون است که با دو دهه سابقه کار درخشان نامی آشنا در بازسازی و ترمیم ظروف است.

آروین تفلون

آروین تفلون با پرسنلی مجرب و متعهد بازسازی انواع ظروف را با بالاترین کیفیت و ضمانت انجام داده که همچون روز اول نو خواهند شد که قابلیت استفاده خواهند داشت. آروین تفلون نه تنها در زمینه بازسازی ظروف بلکه در تولید قابلمه، تابه و … فعالیت داشته که می‌تواند ایده‌ای بسیار عالی برای هدیه دادن باشد. کافی است به صورت آنلاین سفارش داده و هدیه را با حمل رایگان به آدرس شخص مورد نظر ارسال کنید یا اینکه به عنوان هدیه ظروف وی را به آروین تفلون سپرده تا بازسازی شوند.

راه‌های ارتباطی با آروین تفلون برای ترمیم و بازسازی ظروف آشپزخانه جهت همراهان همیشگی و مشتریان گرامی به شرح زیر است:

  • تلفن همراه: 09212285413 / 09121039813
  • تلفن ثابت: 0293332040
  • واتساپ: 989121039813+
  • اینستاگرام: arvinteflon
  • ایمیل: info@arvinteflon.ir
  • آدرس: کرج، جاده قزلحصار، جنب مبل آبنوس، خیابان طالقانی، پلاک 112

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *