بی ضررترین قابلمه کدام است ؟ بخون تا مریض نشی

آشپزی کردن هنر دوست داشتنی است که از انواع ظروف برای پخت وپز استفاده می‌شود. اگر به قصد خرید بازار بروید با انواع مختلفی متریال‌ها آشنا خواهید شد که از آن‌ها در ساخت قابلمه، ماهیتابه، شیرجوش، سینی فر و … استفاده شده است. قطعا متفاوت بودن متریال‌ها باعث تفاوت در کیفیت انواع ظروف پخت و پز می‌شود که بهتر است برای حفظ سلامتی بهترین نوع آن را انتخاب کرد. بی ضررترین قابلمه کدام است؟ به این سوال در ادامه پاسخ خواهیم داد که با مطالعه آن خواهید توانست تا حدودی جلوی بیمار شدن خود را بگیرید.

انتخاب ظروف مناسب پخت و پز

هر غذایی که خورده می‌شود، مواد اولیه آن به روش‌های مختلفی طبخ شده‌اند بنابراین از انواع ظروف استفاده می‌شود. در این مقاله از آروین تفلون به انواع ظروف پخت و پز خواهیم پرداخت که ست همه آن‌ها با عنوان قابلمه یاد می‌شود. انواع قابلمه برای پخت غذای خوشمزه می‌تواند یک یا چند مورد از موارد زیر باشد:

استیل

قابلمه‌های استیل برای پخت خورشت ایده‌آل هستند. استیل آلیاژی از کربن و آهن است که هرچقدر درصد کربن به کار رفته بیشتر باشد، آن قابلمه استیل کیفیت بالاتری دارد. در ساخت بهترین نوع قابلمه استیل، جنس کف ظرف از ترکیب استیل و مس یا استیل و چدن استفاده شده است تا ذرات استیل وارد غذا نشوند.

روی

در میان انواع قابلمه موجود در بازار ممکن است به روی برخورد کنید. روی در واقع همان قابلمه روحی بوده که ظاهر طوسی دارد. قابلمه روی می‌بایست از جنس آلومینیوم آنودایز شده بوده تا مانع از واکنش منفی فلز شود. اگر فلز واکنش دهد ناخواسته وارد غذا شده که علاوه بر تغییر طعم غذا باعث مسمومیت و سایر بیماری می‌شود.

پیرکسی

قابلمه‌های پیرکسی نوعی شیشه نشکن بوده که ظاهر شفاف دارند. استفاده از قابلمه پیرکسی به عنوان یکی از انواع قابلمه موجود در بازار، لذتبخش است به شرطی که دمای حرارت شعله مورد استفاده برای پخت غذا درون قابلمه پیرکسی نسبت به سایر ظروف کمتر باشد. بیشتر انواع قابلمه‌های پیرکسی برای استفاده در مایکروویو مناسب هستند که با اطمینان خاطر بیشتری می‌توان از آن استفاده کرد.

مسی

یکی دیگر از انواع قابلمه مورد استفاده در پخت و پز از جنس مس است که درون آن به دلیل قلع کاری نقره‌ای بوده و سطح بیرونی قرمز – نارنجی است. هرچقدر قابلمه مسی سنگین و ضخیم‌تر باشد کیفیت بهتری دارد. بهتر است درون قابلمه‌های مسی از پخت غذاهای اسیدی یا شور خودداری کرد تا یون آزاد نشود و به غذا ورود نکند.

بی ضررترین قابلمه کدام است ؟ بخون تا مریض نشی

تفلون

تفلون نوعی روکش بوده که در برخی از انواع قابلمه‌ها دیده می‌‌شود. قابلمه تفلون نسبتا سبک بوده و به دلیل نچسب بودن بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. روکش تفلون ظریف و حساس بوده از این رو می‌بایست با آن به نرمی و ملایمت رفتار کرد تا خط و خش در کف آن ظاهر نشود.

چدن

میان انواع قابلمه‌ها، چدن محبوبیت خاصی دارد زیرا قابلیت تحمل درجه حرارت زیاد و طولانی مدت را دارد. در بعضی از انواع قابلمه چدن دستگیره‌ها از جنس باکالیت نسوز بوده که با خیالی آسوده می‌توان آن را درون فر قرار داد تا غذاهای متنوع و خوشمزه پخت.

سرامیک

سرامیک یکی از انواع متریال‌ها برای ساخت ظروف پخت و پز است. انواع قابلمه سرامیکی که از نظر رنگ، سایز، ارتفاع و شکل با یکدیگر متفاوت هستند می‌توانند ستی ایده‌آل در آشپزخانه به وجود آورده که با آن آش، آبگوشت، سوپ، پلو همراه با ته دیگ، ماکارونی و … درست کرد.

گرانیت

یکی از محبوب‌ترین انواع قابلمه از جنس گرانیت است که ترکیبی از مزایای سرامیک و گرانیت است. کف قابلمه گرانیت از جنس استیل ضد زنگ بوده که مانع از چسبندگی غذا به کف آن و منجر به انتقال یکنواخت حرارات به کل ظرف می‌شود.

سنگ

میان انواع قابلمه، جا دارد که به قابلمه سنگی اشاره شود. قابلمه‌های سنگی وزن بالایی داشته و برای پخت غذاهای آبکی مناسب هستند به شرطی که درون آن چیزی سرخ یا تفت داده نشود زیرا در غیر این صورت کف آن ترک بر می‌دارد.

بی ضررترین قابلمه کدام است ؟ بخون تا مریض نشی

بی‌ضررترین قابلمه

در میان انواع و اقسام قابلمه‌های نام برده شده، کدام یک بی ضررترین قابلمه هستند؟

در واقع نمی‌توان پاسخ روشن و قطعی به این سوال داد زیرا همانطور که گفته شد برای پخت یک غذا هر یک از مواد غذایی به روش مختلفی پخته و طبخ می‌شوند که ممکن است شامل سرخ کردن، پخت کامل، جوشاندن، حرارت دادن، آبکش کردن و … باشد بنابراین با توجه به نوع غذا نیاز است که از قابلمه متناسب با آن استفاده شود. متریال مصرفی به طور مستقیم با مواد غذایی در ارتباط بوده که روی سلامتی تاثیر می‌گذارد.

به طور کلی هنگام خرید قابلمه می‌بایست به خوبی درباره آن تحقیق کرد، برند معتبر را خریداری کرد و از کیفیت آن مطمئن شد. استفاده از مواد با کیفیت در ساخت قابلمه و سایر انواع ظروف پخت و پز بسیار مهم است. با مطالعه مقایسه ظروف مختلف آشپزی خواهید توانست درباره انتخاب بهترین نوع آن تصمیم بگیرید.

به خاطر داشته باشید زمانی می‌توان عنوان کرد که قابلمه‌ای سالم و جزو بی ضررترین قابلمه است که بدنه، کف و سطح آن آسیب ندیده باشد. خط و خش افتادن، تغییر نگ، تغییر شکل، وجود سوختگی در آن و … نشان از فرا رسیدن زمان بازسازی دارند. بازسازی انواع ظروف خود را به آروین تفلون بسپارید.

آروین تفلون

تیم آروین تفلون خوشنام‌ترین مرکز بازسازی ظروف در جاده قزلحصار بوده که تعمیر انواع ظروف را با استفاده از مواد با کیفیت و دستگاه های پیشرفته در محیطی مجهز انجام می‌دهد. اگر می‌خواهید بی‌ضررترین قابلمه را داشته باشید از طریق راه‌های ارتباطی زیر با تیم آروین تفلون مشورت کرده و بهترین نوع بازسازی را برای ظروف خود انتخاب کنید تا سلامتی خود را تضمین نمایید.

  • تلفن همراه: 09212285413 / 09121039813
  • تلفن ثابت: 0293332040
  • واتساپ: 989121039813+
  • اینستاگرام: arvinteflon
  • ایمیل: info@arvinteflon.ir

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *