راهنمای کامل خرید قابلمه تفلون | قیمت کارخانه چقدره؟

تفلون محبوب‌ترین ظرفی است که به شکل‌های مختلف در آشپزخانه‌ها وجود دارد. یکی از ظروف تفلون که اتفاقا بسیار زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد قابلمه است. قابلمه‌های تفلون متنوع هستند که در ادامه این مقاله از سایت آروین تفلون قصد اشاره به بهترین نکات برای خرید قابلمه‌های تفلونی داریم تا بتوانید خرید خوب و لذت بخشی را داشته باشید.

راهنمای کامل خرید قابلمه تفلون

ظروف تفلون از پرطرفدارترین محصولات هستند که داخل آن‌ها را با ماده خاصی به نام پلی تترا فلوئورواتیلن یا PTFE  می‌پوشانند. از ویژگی‌های تفلون می‌توان به مقاومت بالا در برابر حرارت و نچسب بودن اشاره کرد. ظروف تفلون به دلیل حساسیت زیاد هنگام استفاده احتیاط بیشتری نسبت به بقیه پوشش‌ها نیاز دارند. تا زمانی که ظروف تفلون دچار خط وخش نشده باشند و همچنان خاصیت نچسبی خود را دارند هیچ ضرری برای سلامتی نداشته که با خیال راحت می‌توان از آن استفاده کرد. ظروف تفلون انواع مختلفی دارند مانند:

  • قابلمه
  • ماهیتابه
  • شیرجوش
  • قابلمه پلوپز
  • قالب پیتزاپز
  • قالب کیک و شیرینی پزی

اما معمولا واژه قابلمه تفلون به کار برده می‌شود که منظور همه ظروف تفلون است. در ادامه راهکارهایی معرفی می‌شوند که همگی در هنگام خرید باید مورد توجه قرار گیرند، از جمله:

پوشش

پوشش ظروف تفلون لیز و نسبتا براق هستند. این نوع پوشش برای جلوگیری از چسبیدن غذا به سطح تابه، قابلمه، شیرجوش، قالب کیک و … به خوبی کار می‌کند. پوشش ظروف تفلون را دست بکشید که در آن هیچ نوع ترک، فرورفتگی یا برآمدگی یا حتی زبری وجود نداشته باشد. اگر پوشش تفلون خوب باشد باز هم باید در نگهداری این ظروف دقت کرد زیرا ایجاد خراشیدگی بر روی سطح ظرف باعث ایجاد خطر در سلامتی فرد خواهد شد.

راهنمای کامل خرید قابلمه تفلون | قیمت کارخانه چقدره؟
راهنمای کامل خرید قابلمه تفلون | قیمت کارخانه چقدره؟

جداگانه بودن ظروف تفلون

در راهنمای کامل خرید قابلمه تفلون باید جداگانه بودن ظروف را در نظر گرفت. از آنجایی که تفلون‌ها در برابر خراشیدگی بسیار حساس هستند به هیچ عنوان نباید درون یکدیگر قرار بگیرند بنابراین اگر قصد خرید سرویس تفلون را دارید باید در جعبه‌های کوچک جداگانه تعبیه شده باشند یا اینکه بین آن‌ها از ضربه‌گیر استفاده شده باشد.

داشتن علامت استاندارد

روکش ظروف تفلون از ماده شیمیایی خاصی ساخته شده‌اند. این ماده شیمیایی باید کیفیت بسیار خوبی داشته باشد تا به سلامتی ضرری نرساند. علامت استاندارد به معنی داشتن مجوز لازم از سازمان و وزارت‌ بهداشت و سایر نهادهای مربوطه است که بر روند کار نظارت داشته‌اند. عموما ظروف تفلونی که علامت استاندارد ندارند ارزان قیمت‌تر از ظروف دارای علامت استاندارد هستند.

دستگیره‌ها

دستگیره یکی از عوامل مهم در خرید یا عدم خرید ظروف تفلون است زیرا باید خوش دست بوده تا بتوان به راحتی ظرف را برداشت، جا به جا کرد و بیش از حد داغ نشوند. دستگیره بعضی از ظروف تفلون از جنس خود آن است اما گاهی دستگیره‌ها از جنس دیگری هستند که باید در هنگام خرید به آن‌ها دقت کرد که جنس خوبی داشته و هنگام استفاده حرارت را بیش از اندازه به خود جذب نکند و ذوب نشود.

ارتفاع

شاید ارتفاع هنگام خرید ظروف تفلون مهم نباشد اما بهتر است بدانید باید به قد ظروف نیز دقت کرد. به عنوان مثال اگر قرار است در قابلمه تفلونی برنج بپزید در صورتی که ارتفاع ظرف بیش از حد بلند باشد برنج‌های بالاتر دیرتر دم می‌کشند اما برنج‌های زیرین در اثر حرارت و نزدیک بودن به شعله حالت ته دیگ پیدا می‌کنند. بنابراین در راهنمای کامل خرید قابلمه تفلون نه تنها ظاهر ظرف بلکه ارتفاع آن را هم مد نظر قرار دهید.

درب ظروف

معمولا درب ظروف تفلون شیشه‌ای است اما ممکن است از جنس خود ظرف یعنی تفلون باشد. در هر حال باید به اندازه دستگیره درب نیز دقت کرد تا هنگام جا سازی به مشکل برنخورد. بعضی از دستگیره‌ها بد شکل هستند که مانع از چیدمان راحت و مرتب ظروف می‌شوند.

ضخامت

ظروف تفلون موجود در بازار از نظر ضخامت با یکدیگر متفاوت هستند که برخی از آن‌ها نازک‌تر بوده و برخی دیگر ضخامت بیشتری دارند. هرچقدر ضخامت ظروف تفلون بیشتر باشد قطعا تفلون محکم‌تر و بهتر است. ظروف تفلونی با ضخامت کمتر مستعد ضربه بوده و ممکن است هنگام افتادن ناگهانی فرو رفته و حتی غیر قابل استفاده شوند و از سویی دیگر ضخامت لایه لایه تفلون آن نیز کمتر است.

راهنمای کامل خرید قابلمه تفلون | قیمت کارخانه چقدره؟
راهنمای کامل خرید قابلمه تفلون | قیمت کارخانه چقدره؟

قیمت ظروف تفلون

با راهنمای کامل خرید قابلمه تفلون آشنا شیدم اما قیمت کارخانه چقدره؟

قیمت ظروف تفلون برحسب تکی یا سرویس بودن با یکدیگر متفاوت است. سرویس تفلون نیز با یکدیگر از نظر تعداد متفاوت هستند که معمولا 3 یا 5 پارچه تا 28 پارچه هستند. هرچقدر تعادا ظروف موجود در سرویس بیشتر باشد قطعا قیمت بالاتری دارد اما توصیه می‌شود نیاز خود را در نظر گرفته و در صورتی که رفت و آمد زیادی ندارید یا تعداد افراد خانواده کم است سرویس‌های کوچک‌تر را خریداری نمایید و همینطور برعکس این امر صحت دارد.

محدوده قیمت ظروف تفلون بسیار متفاوت است اما به طور کلی حدودا از صد هزار آغاز شده و تا مبالغ بالاتر ده، دوازده میلیون تومان ادامه دارد که با توجه به کارخانه سازنده و کیفیت با یکدیگر متفاوت هستند.

آروین تفلون

ظروف تفلون که بسیار محبوب و دوست داشتنی هستند ممکن است روزی خراب شده و نیاز به تعمیر داشته باشند. هرچند که می‌توان ظروف جدیدی را خریداری کرد اما بازسازی آن به صرفه‌تر است. آروین تفلون بهترین مرکز بازسازی ظروف تفلون و سایر انواع ظروف مانند گرانیت، سرامیک، چدن، مس و … در تهران و کرج بوده که همواره از مواد مرغوب و درجه یک و دستگاه‌های مجهز و پیشرفته در تعمیر و بازسازی انواع ظروف استفاده می‌کند. با خیالی آسوده ظروف آسیب دیده خود را به آروین تفلون سپرده و ظروفی سالم و نو تحویل بگیرید.

راه‌های ارتباطی با آروین تفلون:

  • تلفن همراه: 09212285413 / 09121039813
  • تلفن ثابت: 0293332040
  • واتساپ: 989121039813+
  • اینستاگرام: arvinteflon
  • ایمیل: info@arvinteflon.ir

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *