بازسازی ظروف استیل با  پوشش گرانیتی درجه 1 بدون عوارض

آشپزی کردن یکی از هنرهای لذتبخش است که به ظروف خاصی نیاز دارد. یکی از انواع ظروف پخت و پز که از آن برای پختن غذاهای مختلف ایرانی و فرنگی استفاده می‌شود، استیل است. ظروف استیل همانند سایر ظروف ممکن است روزی معیوب شده و نیاز به تعمیر داشته باشند. بازسازی ظروف استیل به روش خاصی انجام می‌شود که در این بخش از مقاله آروین تفلون بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

استیل

استیل نوعی فولاد ضد زنگ و از جنس آلیاژ فلز بوده که رنگ نقره‌ای و ظاهر براق دارد. ظروف استیل وزن کمی دارند و از آن برای پخت غذاهای متنوع استفاده می‌شود. استیل همانند سایر ست ظروف پخت و پز به شکل تابه، قابلمه، شیرجوش و … وجود دارد که نچسب بوده و خاطر اینکه داخل آن لیز است در صورت تنظیم بودن درجه شعله به مقدار متناسب به ندرت پیش می‌آید که غذا به کف آن بچسبد. در اصل پخت غذا درون ظروف استیل قلق خاصی داشته که کلید اصلی آن تنظیم بودن درجه حرارت شعله اجاق گاز است.

ظروف استیل به دلیل اینکه اجازه تبخیر شدن بیش از حد مایعات را نمی‌دهد برای پخت غذاهای آبکی مانند سوپ و آش و همچنین سبزیجات بسیار مناسب است. از آنجایی که درون و بیرون ظروف استیل براق است، آثار خط و خش به راحتی در آن معلوم می‌شود. ظاهر شدن خراشیدگی بر روی استیل خوشایند نبوده و باعث می‌شود که:

  • غذا به آن بچسبد
  • ذرات سمی وارد غذا شود
  • شستشو به سختی انجام شود
  • ظاهر ناخوشایند و زشتی پیدا کند

از این رو نیاز است تعمیر شود. بازسازی ظروف استیل به روش خاص توسط مراکز بازسازی انجام می‌شود. برای اینکه بتوان بازسازی چنین ظروف را به تاخیر انداخت و عمر ظروف استیل را بیشتر کرد بهتر است زمانیکه قابلمه یا ماهیتابه استیل خالی است نمک اضافه نکنید زیرا ذرات نمک ساینده بوده و باعث خط و خش افتادن در کف و بدنه ظرف می‌شود در نتیجه تنها هنگامیکه غذا درون آن در حال پختن یا آب در حال جوشیدن است، نمک اضافه کنید تا نتواند ظرف را خراب کند. همچنین قبل از تفت دادن یا سرخ کردن مواد غذایی درون ظروف استیل اول کمی روغن یا کره به ماهیتابه سرد اضافه کرده و بعد آن را روی اجاق گاز قرار دهید تا با حرارت ملایم داغ شود و در انتها مواد غذایی را اضافه کنید.

از سویی دیگر به هیچ عنوان نباید ظروف استیل با اسکاچ زبر یا سیم ظرفشویی شسته شود. برای شستن آن‌ها کافی است از اسکاچ یا اسفنج نرم آغشته به مایع ظرفشویی استفاده کرد.

بازسازی ظروف استیل با  پوشش گرانیتی درجه 1 بدون عوارض

نحوه بازسازی ظروف استیل

ظروفی همانند سرامیک، تفلون، چدن و گرانیت به راحتی با همان جنس پوشش و روکش خود بازسازی می‌شوند اما ظروف دیگری مانند استیل دارای روکش یا پوششی از متریال خاص نیستند که بتوان با همان استیل آن را بازسازی کرد. در نتیجه روش دیگری برای بازسازی چنین ظروفی ابداع شده است تا بتوان ظروف استیل آسیب دیده را تعمیر کرد و همانند روز اول از آن استفاده کرد.

گرانیت یکی از بهترین پوشش‌های جدید و کاربردی بوده که می‌توان از آن برای بازسازی استیل استفاده کرد طوری که پس از فرایندهای خاص و ویژه درون ظروف استیل با گرانیت پوشانده و بازسازی می‌شود. گرانیت طول عمر زیادی داشته و مانع از چسبیدن غذا به ظرف می‌شود و از سویی دیگر هیچ ضرری برای محیط ریست و انسان ندارد زیرا ماده‌ای اضافه و مضر وارد غذا نمی‌کند. گرانیت در برابر حرارت و ضربه مقاوم بوده و در صورتیکه آسیب ببیند به راحتی می‌توان آن را مجددا بازسازی کرد.

گرانیت چیست؟

گرانیت نوعی پوشش خالدار است که همانند تفلون نچسب است و دانه‌های سفید رنگ واقع در آن از جنس سرامیک هستند. در اصل گرانیت ترکیبی از مزایای تفلون و سرامیک بوده که نخستین لایه آن را تفلون (PTFE) تشکیل داده است. گراینت مانند یک لایه به ظروف استیل اضافه شده که مقاومت و کارایی آن را بالاتر می‌برند.

بازسازی ظروف استیل تنها به روش گرانیت کردن درون آن امکان پذیر است که توسط مراکز بازسازی ظروف انجام می‌شود. بهترین مرکز بازسازی ظروف استیل، آروین تفلون نام دارد که گروهی از پرسنل مجرب و متعهد در محیطی مجهز مطابق استاندارد روز دنیا قابلمه، ماهیتابه و … استیل شما را با کیفیت بالا تعمیر می‌کنند.

بازسازی ظروف استیل با  پوشش گرانیتی درجه 1 بدون عوارض

آروین تفلون

مجموعه آروین تفلون در سال ۱۳۷۵ فعالیت خود را آغاز کرده است که در محیطی به مساحت ۱۳۰۰ متر مربع واقع در جاده قزلحصار  با ۲۵ نفر پرسنل مجرب و ظرفیت روزانه ۱۵۰۰ قطعه مشغول خدمت رسانی به مشتریان گرامی است که کلیه خدمات بازسازی ظروف استیل و سایر انواع ظروف اعم از سرامیک، تفلون، چدن و گرانیت با مواد مرغوب درجه یک و دستگاه‌های پیشرفته با بالاترین کیفیت ممکن انجام می‌دهد. کافی است خدمات ارائه شده توسط تیم آروین تفلون را با سایر رقبا مقایسه کرده تا مزیت و کیفیت آن پی ببرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *