بازسازی ظروف روحی با مواد گرانیتی درجه 1 بدون عوارض

همه آشپزها حین پخت و پز با ظروف سر و کار دارند و از انواع مختلفی از قابلمه، ماهیتابه و … برای تهیه غذا استفاده می‌کنند. این روزها ظروف از نظر جنس، شکل و رنگ تنوع زیادی پیدا کرده‌اند که بهتر است نوعی از آن را برای پختن غذا انتخاب کرد که به سلامت افراد آسیبی وارد نشود. روحی یکی از محبوب‌ترین ظروف در آشپزخانه بوده که گاهی به دلیل استفاده زیاد و نادرست ممکن است نیاز به تعمیر داشته باشند. بازسازی ظروف روحی به روشی خاص انجام می‌شود.

روحی

ظروف روحی که به آن رویی نیز گفته می‌شود به جای اینکه از عنصر روی ساخته شده باشند عمدتا از جنس آلومینیوم هستند. آلومینیوم یکی از فراوان‌ترین فلزات موجود در طبیعت است که به تنهایی ضرر ندارد مگر اینکه تغییراتی بر روی آن اعمال شود. قابلمه‌های روحی بسیار سبک هستند از این رو حین غذا پختن سنگینی نکرده و به راحتی می‌توان آن را جا به جا کرد. اگر ظروف روحی به معنای واقعی از روی ساخته شده باشند، سنگین خواهند بود.

روی فلزی نرم بوده که نمی‌توان از آن به تنهایی در ساخت انواع ست ظروف روحی استفاده کرد مگر اینکه با آلومینیوم ترکیب شود. هنگامی که مقدار روی بیشتر از آلومینیوم باشد می‌توان نام روحی را بر ظروف نهاد اما اگر بالعکس این موضوع صحت داشته باشد، ظرف در دسته ظروف آلومینیومی قرار می‌گیرد. در صورت استفاده از ظروف آلومینیومی بهتر است پوشش آن از نوع آلومینیوم آنودایز شده باشد تا ضرر کمتری به غذا وارد سازد.  قبل از اینکه به مبحث بازسازی ظروف روحی بپردازیم کمی درباره مزایا و معایب چنین ظروفی صحبت خواهیم کرد.

بازسازی ظروف روحی با مواد گرانیتی درجه 1 بدون عوارض

بازسازی ظروف روحی با مواد گرانیتی درجه 1 بدون عوارض

مزایای استفاده از ظروف روحی

روی می‌تواند فلزات سمی وارد شده به بدن را خنثی کند و سطح یون را در بدن افزایش دهد. همچنین ظروف روحی اصل به خوبی گرما را انتقال داده که منجر به پخت سریع‌تر غذا می‌شود. وجود چنین مزیت‌هایی در ظروف روحی با ارزش‌تر شدن آن می‌شود.

معایب استفاده از ظروف روحی

بدن هر فرد به مقادیر مختلفی از یون احتیاج دارد. یون‌های آزاد شده از ظروف روحی ممکن است به قدری برای بدن زیاد باشد که به جای خاصیت، ضرر برساند. جوشیدن آب در ظروف روحی باعث سیاه شدن آن می‌شود که بهتر است برای جلوگیری از چنین اتفاقی چند قطره آبلیمو به آن اضافه کرد.

قابلمه‌های روحی اگر فقط گاهی برای پخت و طبخ غذا به کار روند مشکلی ندارند اما برای استفاده هر روزه مناسب نبوده و نباید درون آن آب نمک، ترشیجات و مواد اسیدی نگهداری کرد.‌ همچنین قابلمه‌های روحی خاصیت نچسب بودن را ندارد بنابراین باید حین پخت غذا آن را مدام هم زد تا به ته ظرف نچسبد.

بازسازی ظروف روحی با مواد گرانیتی درجه 1 بدون عوارض

بازسازی ظروف روحی با مواد گرانیتی درجه 1 بدون عوارض

بازسازی ظروف روحی

ظروف روحی خاصیت‌هایی دارند اما به شرطی که از نوع اصل باشند. هنگامی که درون قابلمه‌های روحی غذا پخته می‌شود ممکن است در اثر برخورد کفگیر، ملاقه یا هر چیز دیگری در کف آن خط و خش ظاهر شود. یا اینکه حین پخت بدنه ظرف سیاه شود که با استفاده از سیم ظرفشویی آغشته شده به صابون یا پودر لباسشویی می‌توان آن‌ها را از بین برد.

راهکاری برای بازسازی ظروف روحی وجود دارد که به ساده‌تر شدن استفاده از آن کمک کرده و به عبارتی دیگر خاصیت ظروف روحی را در برابر مزایای آن افزایش می‌دهد. برای بازسازی ظروف روحی از گرانیت استفاده می‌شود. گرانیت پوششی با ارزش بوده که اجازه چسبیدن غذا به ته ظرف روحی را نداده و مقاومت آن را بالاتر می‌برد.

بازسازی ظروف روحی با مواد گرانیتی درجه 1 بدون عوارض

گرانیت چیست؟

گرانیت که از آن برای بازسازی ظروف روحی استفاده می‌شود ظاهری خالدار دارد. دانه‌های سفید موجود بر روی پوشش گرانیت از جنس سرامیک بوده و نخستین لایه گرانیت از جنس تفلون است. ترکیب تفلون و سرامیک در گرانیت باعث می‌شود که خاصیت آن افزایش یابد از این رو به عنوان روشی برای بازسازی ظرف‌های روحی به کار می‌رود.

لایه گرانیت نه تنها در قسمت داخلی ظروفی مانند قابلمه و تابه اعمال می‌شود بلکه می‌توان داخل درب ظروف را هم گرانیت کرد تا نیازی به شستشوی سخت آن نباشد بلکه به راحتی با یک اسفنج یا اسکاچ نرم آغشته به مایع ظرفشویی تمیز شوند. تیم آروین تفلون بازسازی ظروف روحی را با استفاده از مواد گرانیتی درجه یک انجام داده که هیچگونه عوارضی ندارد.

آروین تفلون

بهترین مرکز بازسازی ظروف روحی، آروین تفلون دارد که همواره مطابق استاندارد روز دنیا فعالیت کرده و در نحوه تعمیر و بازسازی ظروف ابتکار به خرج داده است. بازسازی ظروف توسط آروین تفلون در محیطی مجهز با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته و مواد با کیفیت انجام می‌شود تا رضایت مشتریان گرامی جلب شود.

آروین تفلون واقع در جاده قزلحصار آماده دریافت سفارش آنلاین از تهران و کرج بوده تا تعمیر و بازسازی انواع ظروف شما را با مناسب‌ترین قیمت و در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهد. راه‌های ارتباط با آروین تفلون به شرح زیر است:

  • تلفن همراه: 09212285413 / 09121039813
  • تلفن ثابت: 0293332040
  • واتساپ: 989121039813+
  • اینستاگرام: arvinteflon
  • ایمیل: info@arvinteflon.ir

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *